Angajații își filmează concedierea și urcă filmele în social media. Experții pun concedierile pe seama noilor tehnologii, ca A.I.

M-ai concediat? Te-am filmat! Un nou trend face valuri online: angajații își filmează concedierea și urcă filmele pe TikTok, Instagram sau X, fostul Twitter. Pentru că, odată cu munca de acasă, vine și concedierea de acasă.

Majoritatea angajaților se plâng că au fost concediați cu motive generice, gen „neîndeplinirea criteriilor de performanță”. Unii caută doar solidaritate, o vorbă bună, să simtă că nu sunt singuri în acele momente. Alții sunt foarte vehemenți și vocali cu privire la angajator.

Trendul reflectă peisajul actual al pieței muncii, unde a apărut o schimbare de putere favorabilă angajaților, în special în ultimul an, dar și disponibilizările în masă din tehnologie.

Google, Amazon și alți jucători importanți au continuat concedierile începute anul trecut și în noul an. Experții pun asta pe seama noilor tehnologii, ca Inteligența Artificială, care implică mai puțin personal uman.

Însă, spun ei, chiar dacă o concediere filmată îți aduce niște vizualizări în plus în social media, îți pune în pericol relația cu viitorii angajatori.

Citește și

Exit mobile version