• Apple a obţinut o cotă de piaţă de 20% în 2023, întrecând Samsung.
  • Samsung a încheiat anul cu o cotă de 19,4%, urmată de chinezii Xiaomi,
  • Schimbarea în clasament vine după un an dificil, în care consumatorii au luat-o mai încet cu actualizările de smartphone-uri

Apple a pus capăt celor 12 ani în care Samsung Electronics a devenit cel mai mare vânzător de smartphone-uri din lume, după ce a obţinut o cotă de piaţă de 20% în 2023, potrivit unui raport al International Data Corp, citat de Reuters.

Samsung a încheiat anul cu o cotă de 19,4%, urmată de chinezii Xiaomi, Oppo şi Transsion, au arătat datele preliminare ale IDC’s Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker.

Schimbarea în clasament vine după un an dificil, în care consumatorii au luat-o mai încet cu actualizările de smartphone-uri şi au ales telefoane mai ieftine din cauza inflaţiei ridicate şi a incertitudinilor economice.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

O redresare mai lentă decât se aştepta în China, cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume, a cântărit, de asemenea, asupra vânzărilor globale de telefoane.

Apple şi Transsion, care comercializează mărcile Tecno, Infinix şi itel, au fost între primii cinci furnizori de smartphone-uri care au înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor, chiar dacă piaţa globală a scăzut cu 3,2%, la 1,17 miliarde de unităţi, atingând cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu.

„Deşi am văzut o creştere puternică din partea jucătorilor Android low-end, precum Transsion şi Xiaomi, în a doua jumătate a anului 2023, provenită din creşterea rapidă pe pieţele emergente, cel mai mare câştigător este în mod clar Apple”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare în cadrul echipei Worldwide Tracker a IDC.

Livrările de telefoane de la Samsung au scăzut cu 13,6%, în timp ce livrările de iPhone au crescut cu 3,7% anul trecut, potrivit datelor IDC.

Samsung s-a concentrat pe segmentul de vârf şi de mijloc de gamă pentru profitabilitate, dar a pierdut cotă de piaţă în segmentul low-end, a declarat Amber Liu de la firma de cercetare Canalys.

Apple, însă, se confruntă cu presiuni în China din partea unui Huawei în revenire, precum şi a mărcilor chinezeşti de buget. Producătorul iPhone oferă reduceri de până la 5% la unele modele din ţară pentru a atrage clienţi.

Microsoft a depăşit vineri Apple ca fiind cea mai valoroasă companie publică din lume, în condiţiile în care Wall Street a devenit tot mai îngrijorat de cererea pentru iPhone-urile sale şi alte gadgeturi high-end.

Citește și