• BYD a prezentat un nou sistem de încărcare care adaugă 470 km la bateriile sale în 5 minute.
  • După lansarea platformei BYD, acțiunile Tesla au scăzut cu peste 5%.
  • BYD folosește un sistem de răcire a bateriilor mai sofisticat decât producătorii occidentali.

Pentru a doua oară în câteva săptămâni, compania BYD (Build Your Dreams) – rivalul chinez al Tesla, care-și are sediul în Shenzhen și se bucură de sprijinul lui Warren Buffett – a zguduit sectorul global al automobilelor, scrie Financial Times.

Miliardarul Wang Chuanfu, fondatorul BYD, a prezentat „Super e-Platform”, o nouă platformă de încărcare care ar putea adăuga vehiculelor electrice aproximativ 470 km în doar 5 minute – la fel de rapid ca alimentarea unui rezervor de benzină sau motorină, și a anunțat că va construi o rețea de încărcare în întreaga China.

Conform BYD, platforma are o putere de încărcare de 1.000 de kilowați și poate suporta până la 1.000 de amperi – asta înseamnă că poate încărca bateriile la o rată de aproximativ 2 km pe secundă și poate adăuga 400 km la autonomie în 5 minute.

Recomandări

A FOST TRUMP SABOTAT?
CU DEMNITATE, PÂNĂ LA FINAL
”ESTE PATETIC”
ZELE DENUNȚĂ PROPAGANDA
„O MIȘCARE DE VIOLENȚĂ”
NOLE ARE ALTE PRIORITĂȚI

Lansarea acestei tehnologii demonstrează că BYD a depășit mai multe obstacole în ceea ce privește încărcarea ultrarapidă, inclusiv riscurile de siguranță, durata de viață mai scurtă a bateriilor și costurile suplimentare asociate cu instalarea încărcătoarelor ultrarapide.

Shay Natarajan, partener la Mobility Impact Partners, explică faptul că BYD folosește un sistem de răcire a bateriilor mai avansat decât producătorii occidentali. Această tehnologie rezolvă două probleme majore ale vehiculelor electrice: timpul lung de încărcare și „anxietatea autonomiei” cauzată de teama că bateria se va epuiza în călătoriile lungi.

„Bateria poate atinge mai rapid puterea maximă de încărcare și o poate menține mai mult timp”, a spus Natarajan. El sugerează că BYD ar fi îmbunătățit bateria folosind tehnologii avansate, cum ar fi electrolitul solid și siliciul în anod.

Sunt rivalii BYD în pericol?

Tesla, lider global în vehicule electrice, are una dintre cele mai mari rețele de încărcare rapidă din lume. Totuși, viteza de încărcare a Tesla nu se compară cu cea promisă de BYD. După lansarea platformei BYD, acțiunile Tesla au scăzut cu peste 5%.

Un alt rival important este CATL, producător chinez de baterii, care anul trecut a lansat bateria Shenxing Plus, capabilă să ofere 600 km autonomie în doar 10 minute. Analiștii estimează că încărcarea ultrarapidă va deveni comună în Europa și SUA până în 2030.

BYD a crescut presiunea asupra concurenței prin lansarea platformei Super e-Platform și a sistemului God’s Eye, oferit gratuit chiar și pe modelele ieftine.

Tu Le, fondatorul Sino Auto Insights, afirmă că BYD are un avantaj major datorită proprietății intelectuale pe care o deține în domeniul vehiculelor electrice, bateriilor și tehnologiei de încărcare, lucru care permite integrarea eficientă a sistemelor lor.

„Tehnologiile oferite de BYD fac diferența față de ceilalți producători”, spune Tu Le. „BYD ar putea elimina câteva mărci globale din industrie”.

Cu toate acestea, BYD se confruntă cu dificultăți semnificative în extinderea pe piețele internaționale din afara Chinei.

Citește și