• TechInsights a desfăcut iPhone 13 Pro și a calculat prețul componentelor: 570$.
  • Apple a cheltuit în ultimul an 10.4 miliarde $ pe cercetare și 1.8 miliarde pe marketing.
  • Un sondaj CellSell arată că utilizatorii nu sunt convinși de noul iPhone.

Mai e doar o zi până când iPhone 13 va ajunge în magazinele de la noi. Iar acum știi exact care este prețul real pe care îl are telefonul. TechInsights a desfăcut un iPhone 13 Pro și a calculat costul componentelor.

570 de dolari reprezintă o creștere de 4% față de modelul de anul trecut. Versiunea testată are un preț de 1.099 de dolari în magazin. Ceea ce înseamnă că 52% din prețul final al telefonului este reprezentat de componente.

Acest lucru nu înseamnă însă că profitul Apple pentru fiecare telefon este de 500 de dolari.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Pe mine nu mă surprinde surprinderea multora ca sa zic așa, pentru că de multe ori oamenii au percepția că un telefon este facut din cuie și șuruburi și că aia este toata povestea. Adica niște plastic, un procesor, niște sticlă, niște metal și gata, ăla este telefonul.” spune Dan Cadar de la ZonaIT.

Dan Cadar mai spune și că un telefon este mai mult decat suma componentelor sale. Tot ceea ce reprezintă software R&D, marketing, se adaugă în suma telefonului.

Anteprenorul Codrin Roman completează ideea de brand. Telefoanele scumpe țin și de faptul că persoana cumpără și brand-ul, nu doar telefonul.

„Atâta timp cât iți oferă toate tehnologiile de care tu ai nevoie și ești mulțumit de cum funcționează telefonul tău. Nu cumperi doar un simplu telefon sau device, tu cumperi și brand-ul Apple.”, spune Codrin.

Anunțul TechInsights nu a fost singura veste proastă pentru Apple. Un sondaj făcut pe 5.000 de utilizatori de iPhone din SUA arată că doar 6.3% sunt entuziasmați de noul telefon.

Mai mult, doar 23.3% se gândesc să facă upgrade-ul. Cu toate astea, telefonul are recenzii pozitive până acum.