• Cel mai mare feribot electric din lume, capabil să transporte 2.100 de pasageri și vehiculele lor, va fi livrat în doi ani.
  • Transportul maritim contribuie anual cu o cantitate semnificativă de dioxid de carbon, reprezentând aproximativ 3% la nivel global (în Europa, traficul maritim reprezintă aproximativ 12%).
  • Ellen, autoproclamatul cel mai mare feribot electric din lume (înainte de cel al Incat) care operează în sudul Danemarcei, ajută la economisirea a 2.000 de tone de emisii de CO2 anual.

Energia electrică își încordează din nou mușchii, deoarece cel mai mare feribot electric din lume – capabil să transporte 2.100 de pasageri și vehiculele lor – va fi livrat în doi ani, potrivit site-ului electrek.com.

Cel mai mare feribot electric din lume este gata să navigheze

Incat Tasmania, un producător australian de feriboturi cu ambarcațiuni de mare viteză (HSC), este gata să livreze feribotul Utility Ro-Pax de 148 de metri (485,5 picioare), care va fi cel mai mare feribot electric din lume.

Proiectat de Revolution Design și construit de Incat, feribotul este propulsat de două motoare electrice (5 – 9,6 MW) aflate sub corpul navei. Nava poate transporta până la 2.100 de pasageri și 226 de vehicule la o viteză de până la 25 de noduri pentru o autonomie maximă de 100 n.m.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Buquebus, care exploatează mai multe nave Incat în America de Sud, o va folosi pentru a transporta pasageri între Argentina și Uraguay.

Inițial, nava urma să fie alimentată cu GNL, dar, după ce s-au răzgândit, atât Incat, cât și Buquebus au convenit că este mai bine pentru mediu și pentru clienții săi să opteze pentru o navă electrică cu emisii zero.

Fondatorul Incat Group, Robert Clifford, vorbește despre modul în care noul feribot electric va revoluționa industria:

„Transportul maritim cu emisii zero reprezintă viitorul, iar Incat, cu sediul în Tasmania, unul dintre puținele locuri de pe planetă care a realizat deja un nivel net zero, este acum pe cale să revoluționeze flota maritimă mondială prin livrarea primei nave ușoare cu emisii zero din lume.”

Deși trecerea la propulsia electrică necesită o reproiectare semnificativă, Clifford spune că societatea va înlocui 500 de tone de echipamente și rezervoare de combustibil cu 400 de tone de baterii pentru a menține greutatea redusă.

În plus, spune Clifford, utilizarea aluminiului în loc de oțel pentru a construi nava ar putea înjumătăți greutatea acesteia, iar adăugarea de feriboturi electrice nu ar reprezenta un cost suplimentar în comparație cu navele tradiționale.

Consilierul strategic al Incat, Peter Gutwein, a dezvăluit vânzarea:

Livrarea primului feribot electric cu baterii de mari dimensiuni din lume pentru Buquebus ar duce la o creștere exponențială pe piața internațională a navelor electrice ușoare de mari dimensiuni. Lumea dorește nave mari, ușoare și cu emisii zero, iar noi ne mărim deja forța de muncă și instalația de producție pentru a fi pregătiți pentru ceea ce va fi o expansiune semnificativă.”

Opinia Electrek

Transportul maritim contribuie anual cu o cantitate semnificativă de dioxid de carbon, reprezentând aproximativ 3% la nivel global (în Europa, traficul maritim reprezintă aproximativ 12%). Organizația Maritimă Internațională își propune să reducă emisiile de CO2 pentru noile nave construite începând cu 2025 cu 30%, reducând în același timp emisiile medii globale ale flotei cu 40% până în 2030.

Feriboturile și navele electrice pot juca un rol semnificativ în această tranziție. Feriboturile cu emisii zero reprezintă un loc excelent pentru a începe electrificarea, deoarece acestea parcurg, în general, aceleași rute, ceea ce facilitează amplasarea infrastructurii de încărcare.

Feriboturile electrice nu numai că vor salva mediul înconjurător, dar vor economisi și bani pentru operatori. Primul feribot complet electric din Norvegia a declarat că a redus costurile cu 80%. În plus, Ellen, autoproclamatul cel mai mare feribot electric din lume (înainte de cel al Incat, bineînțeles) care operează în sudul Danemarcei, ajută la economisirea a 2.000 de tone de emisii de CO2 anual.