• Exporturile de vehicule asamblate în China au urcat cu 58,3% în primele trei luni ale anului, în timp ce cele din Japonia au crescut cu doar 6%.
  • Acestă creștere a exporturilor de automobile chinezești se explică și prin retragerea din Rusia a principalelor mărci europene și japoneze.
  • În 2022, aproximativ 70% din modelele Model Y vândute în Europa „proveneau din China”, dar această cifră a scăzut la 33% în primul trimestru din 2023.

Cu 1,07 milioane de mașini exportate în restul lumii în primul trimestru, China a depășit Japonia, după ce anul trecut depășise deja Germania. China este acum primul exportator mondial de automobile, declară Bfmtv. Cu 1,07 milioane de unități expediate în afara teritoriului său în primul trimestru al anului 2023, a doua economie a lumii a depășit Japonia, cu 954.185 de vehicule.

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, exporturile de vehicule asamblate în China au urcat cu 58,3% în primele trei luni ale anului, în timp ce cele din Japonia au crescut cu doar 6%. Motivul principal a fost boom-ul vânzărilor de mașini electrice în întreaga lume, în ciuda faptului că China s-a specializat în aceste vehicule de mai mulți ani.

SUV-ul Tesla Model Y, care a devenit cea mai bine vândută mașină din lume în primul trimestru al anului 2023, este fabricat la uzina din Shanghai, la fel ca și modelele Model 3 destinate Europei.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Sursă: AutoMarket

În total, se estimează că 271.000 de unități au fost exportate de producătorul american din China, ceea ce îl face unul dintre principalii exportatori din această țară. Acesta este al doilea după SAIC, grupul chinez care comercializează marca MG, vânzările în Europa înregistrând o creștere puternică în ultimele luni.

În 2022, aproximativ 70% din modelele Model Y vândute în Europa „proveneau din China”, dar această cifră a scăzut la 33% în primul trimestru din 2023, reprezentând două treimi din modelele vândute „Made in Europe”, potrivit Inovev.

Acestă creștere a exporturilor de automobile chinezești se explică și prin retragerea din Rusia a principalelor mărci europene și japoneze, după cum subliniază articolul din Les Echos. Constructorii chinezi umplu golul lăsat de rivali precum Volkswagen din Germania și Toyota din Japonia, care au fost nevoiți să părăsească țara în urma sancțiunilor comerciale occidentale impuse Moscovei”, se arată în articol.

Se așteapta ca exporturile către Rusia să se tripleze doar în 2022, ajungând la 140.000 de unități. Cu toate acestea, acest lucru reprezintă doar mai puțin de 5% din exporturile chinezești de automobile în 2022 și pe fondul prăbușirii vânzărilor în Rusia.

Chiar și așa, ascensiunea industriei chineze a atins o nouă etapă cu această poziție de număr unu la exporturi, care ar trebui să fie confirmată pentru întregul an 2023. Anul trecut, China depășise deja Germania în acest domeniu.

Citește și:

În Auvergne, comunitatea turcă l-a votat pe Erdogan în proporție de 90%. Este cel mai mare scor din Europa

Britney Spears se împacă cu mama ei după 3 ani. „Mă simt atât de binecuvântată”

Roger Federer a ajuns în România. Care este motivul pentru care tenismenul a venit la București