- Firma de taxi aerian Lilium a primit aprobarea UE pentru a proiecta şi a exploata vehiculele sale electrice cu decolare şi aterizare verticală.
- Lilium a primit aprobarea din partea Agenţiei pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene.
- Este o etapă importantă pentru industrie, care lucrează de mai mulţi ani pentru ca astfel de vehicule să fie pregătite pentru comercializare.
Lilium, o firmă germană de taxi aerian, a primit aprobarea de reglementare pentru a proiecta şi opera vehiculele sale electrice cu decolare şi aterizare verticală, a anunţat compania.
„Primirea aprobării de organizare a proiectării din partea AESA ne motivează şi mai mult pe calea noastră de a comercializa revoluţionarul Lilium Jet”, a declarat McIntosh, directorul tehnologic al Lilium., potrivit CNBC.
Luc Tytgat, directorul executiv interimar al agenţiei UE, a declarat că aceasta „stabileşte regulile corecte pentru operaţiuni şi are grijă de elementele de mediu, inclusiv de zgomot, asigurându-se, bineînţeles, că sunt respectate standardele înalte de siguranţă. În acelaşi timp, ne ferim să creăm bariere pentru a intra pe această nouă piaţă şi am lucrat în parteneriat cu Lilium, în condiţiile unui calendar exigent. Aş dori să felicit Lilium pentru obţinerea acestei aprobări a organizaţiei de proiectare, care avansează activitatea aviaţiei electrice din Europa”, a adăugat el.
Este o piatră de hotar pentru industrie, care lucrează de mai mulţi ani pentru ca astfel de vehicule să fie pregătite pentru comercializare.
Maşinile zburătoare sunt de mult timp subiect de ficţiune. De la „Chitty Chitty Bang Bang” până la „The Jetsons” şi „Blade Runner”, cultura populară a fost împânzită de ideea că maşinile vor zbura.
În ultimii ani s-au investit miliarde de dolari în proiecte care au ca scop producerea de taxiuri zburătoare, dar, deocamdată, fără prea mult succes.
În cazul companiei Lilium, vehiculele sale sunt orientate mai degrabă către călătoriile interne interurbane decât către zborurile pe distanţe lungi. Lilium Jet utilizează mai multe elice mici acţionate de motoare electrice pentru a asigura portanţa în timpul decolării şi aterizării, precum şi împingerea în timpul fazei de zbor.
Odată ce va fi gata pentru zboruri comerciale, Lilium Jet va putea parcurge 300 de kilometri după o singură încărcare.
Lilium, fondată în 2015 de patru prieteni de la Universitatea Tehnică din Munchen, Germania, vrea să lanseze zboruri comerciale până în 2025.
Compania se confruntă cu o concurenţă acerbă din partea marilor jucători din industria aerospaţială Boeing şi Airbus, precum şi de start-up-ul german Volocopter, care lucrează, de asemenea, la un taxi aerian cu decolare şi aterizare verticală.