- Rezultatele rapide și eficiente ale ChatGPT sunt atât de impresionante, încât experții au început să îl considere o amenințare pentru marile motoare de căutare.
- Creatorul Gmail, Paul Buchheit spune că Alphabet este conștient că a început numărătoarea inversă pentru dispariția Google.
- „Google ar putea fi la doar un an sau doi distanță de o cădere totală”, a scris el pe Twitter.
Rezultatele rapide și eficiente ale ChatGPT de la OpenAI sunt atât de impresionante, încât unii experți au început să îl considere o amenințare pentru marile motoare de căutare. În fața acestei concurențe, Google a început să vorbească despre propria dezvoltare de noi tehnologii de inteligență artificială pentru a împiedica chatbotul să devină un rival puternic. Cu toate acestea, creatorul Gmail, Paul Buchheit, a prezis că afacerea Google va fi de scurtă durată.
Advertisment
„Google ar putea fi la doar un an sau doi distanță de o cădere totală”, a scris el pe Twitter. AI va ucide pagina de rezultate a motoarelor de căutare, care este locul în care ei fac cei mai mulți bani – chiar dacă vor ajunge din urmă evoluția AI, nu o pot implementa pe deplin fără a distruge cea mai valoroasă parte a afacerii lor!
Buchheit își imaginează că firma va trebui să înlocuiască bara de căutare cu o inteligență artificială care să completeze automat întrebările utilizatorilor pe măsură ce aceștia le introduc. Potrivit programatorului, motoarele de căutare vor fi folosite în continuare pentru a stoca informații și link-uri relevante, dar utilizatorul va avea acces la un rezumat generat instantaneu din acestea.
Recomandări
Înlocuirea Google sau a altor motoare de căutare cu roboți de chat precum ChatGPT este comparabilă cu înlocuirea paginilor galbene de către Google în trecut. De fapt, Buchheit spune că Alphabet este conștient că a început numărătoarea inversă pentru dispariția Google și lucrează la opțiuni inovatoare pentru a-și transforma motorul de căutare.
Trebuie remarcat faptul că cea mai mare parte a veniturilor pe care Alphabet le obține de la Google provine de la agenții de publicitate de pe site-uri web. Numai în 2021, compania a câștigat peste 250 de miliarde de dolari. Dacă previziunile lui Buchheit se adeveresc, vor trebui să găsească o nouă modalitate de a genera la fel de multe venituri.
Partenerii noștri