- Chatboții au devenit tot mai prezenți în activitățile noastre zilnice, fie că doar ne distrăm vorbind cu ei sau îi folosim în mod real pentru diferite task-uri.
- Deși pare simplu, este de fapt o „artă” să știi să vorbești cu un chatbot, astfel încât să primești cele mai bune răspunsuri.
- Specialiștii în A.I. vin cu o serie de recomandări pentru a învăța să „scoți ce e mai bun” de la chatboți.
Inteligența Artificială e deja la ordinea zilei. Nu mai e o surpriză că chatboții precum ChatGPT, Bard, Bing, Copilot sau alții „au răspunsurile la ei”. Totuși, răspunsurile variază în funcție de prompt-ul pe care îl dai tu.
Advertisment
Dacă răspunsurile lor nu-ți sunt de folos, uite câteva metode sugerate de CNET pentru a scoate „ce-i mai bun” de la ei, prin felul în care îți formulezi tu cerințele.
1. Vorbește cu chatbot-ul ca și cum ai vorbi cu o persoană reală
Angajează-te într-o conversație reală cu chatbot-ul, chiar dacă nu te înțelege mereu. Uneori, va fi necesar să-i dai anumite detalii, ca să clarifici contextul.
Recomandări
Contextul ajută mult pentru a primi un răspuns relevant de la chatbot.
De exemplu, dacă vrei să începi o dietă și îi scrii chatbot-ului „Cum pot face să mânânc mai sănătos?”, vei vedea că chatbot-ul va genera o tonă de informații despre mâncare, deloc specifice.
Așa că e mai bine să-l întrebi ceva mai specific, de exemplu: „Încerc să renunț la zahăr și carbohidrați și să mânânc mai multe proteine. Ce aș putea mânca?”, și vei vedea că răspunsul chatbot-ului va fi de asemenea mult mai specific.
Scrie-i mereu cât mai concis, clar și simplu.
2. Fii specific/ă
Este esențial să rămâi specific/ă în cerințele tale. Spune-i chatbot-ului cum vrei să-ți formuleze răspunsurile, fie că e vorba de liste numerotate sau paragrafe. Menționează-i la ce te va ajuta răspunsul lui – dacă e vorba de o postare de social media, un email sau altceva.
Spune-i în ce tonalitate să scrie răspunsul: vrei să sune ca o conversație sau ca o lecție predată studenților?
Dă-i chatbot-ului informații relevante despre publicul căruia vrei să te adresezi și despre decor. De exemplu, dacă organizezi o petrecere tematică și vrei un playlist de melodii, nu-l întreba pe chatbot „care sunt cele mai bune melodii ale artistului X”, ci întreabă-l specific „care sunt cele mai bune melodii ale artistului X pentru o petrecere cu tematica Y?”; răspunsul va fi mult mai specific.
3. Încearcă până reușești
Dacă nu obții răspunsul dorit de la chatbot, încearcă să reformulezi întrebările și stilul de adresare până îl faci pe chatbot să-ți înțeleagă cerințele.
Dacă chatbot-ul înțelege greșit ce îi ceri, poți să-i spui direct ce a înțeles greșit și să-l ghidezi. „Comunicarea e cheia” și în cazul Inteligenței Artificiale.
4. Verifică mereu răspunsurile
Oricât de smart pare Inteligența Artificială, răspunsurile pot fi uneori niște aberații. Recomandarea specialiștilor în A.I. este să verifici răspunsurile. Nu lua nimic de bun. Răspunsurile chatboților pot părea sofisticate și precise, dar la un research scurt îți dai seama că sunt rupte de realitate.
Dacă un răspuns pare aberant, îi poți cere chatbot-ului să-și justifice răspunsul și să-i ceri dovezi care să vină în sprijinul afirmațiilor sale.
Citește și
- Zelenski, într-un interviu de Anul Nou cu The Economist: „Putin e un animal. Crimeea va fi punctul cheie în 2024”
- Cine sunt rebelii Houthi și de ce atacă navele din Marea Roșie? Cum sunt implicați aceștia în războiul Hamas-Israel
- Începe 2024 cu dreptul: Metode științifice ca să-ți îmbunătățești viața din prima săptămână a anului
Partenerii noștri