• Progresul A.I. a dus la dezvoltarea unor chatbots care simulează emoțiile și răspunsurile umane.
  • CEO-ul Replika crede că este în regulă dacă ajungem să ne căsătorim cu chatbots A.I.
  • Replika este un companion A.I., poate fi „prietenul, terapeutul sau chiar partenerul tău”.
  • Poți interacționa cu avatarele Replika prin apeluri video și chiar să te întâlnești cu ele VR.

Inteligența Artificială redefinește constant relațiile umane, preia roluri tradiționale de prieteni, confidenți și chiar parteneri romantici. Această nouă dinamică ridică întrebări esențiale despre natura conexiunii și despre riscul de a ne pierde esența umană în fața tehnologiei.

Companionii A.I., precum Replika sau Harmony, oferă suport emoțional și relații aparent autentice, dar care, în realitate, sunt simulate. Într-o lume marcată de singurătate și izolare socială, acești asistenți digitali devin atrăgători prin disponibilitatea lor constantă.

Cu toate acestea, înlocuirea interacțiunilor umane cu A.I. poate accentua tocmai problema pe care încearcă să o rezolve—singurătatea. Riscul real este acela că preferința pentru relațiile cu A.I., care sunt fără complicații, ar putea duce la o scădere a interacțiunilor umane autentice.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Tehnologia poate fi un pod către o mai bună sănătate emoțională, pentru cei cu anxietate socială sau alte provocări mentale pentru că le oferă un spațiu unde pot exersa fără teama că vor fi judecați.

Cum găsim un echilibru?

Este esențial să înțelegem că A.I.-ul nu poate înlocui pe deplin empatia și conexiunea umană autentică. O ieșire cu prietenii, o vacanță, participarea la anumite evenimente importante pentru tine – cam așa ar arăta un antidot împotriva izolării pe care utilizarea excesivă a A.I.-ului ar putea-o provoca.

Pentru a proteja aceste legături esențiale, este necesar să regândim condițiile de muncă din profesii precum predarea, medicina și consilierea, care sunt deja suprasolicitate. Limitarea numărului de clienți sau de ore de muncă ar putea reduce această povară, iar o legislație care să protejeze drepturile lucrătorilor domestici ar contribui la recunoașterea valorii muncii de conectare.

Allison Pugh, profesor la Johns Hopkins University, a studiat 5 ani impactul tehnologiei asupra relațiilor umane. Concluziile sale sunt alarmante: pe măsură ce A.I. își croiește drum în profesii care depind de conexiuni emoționale autentice, cum ar fi consilierea, predarea și asistența medicală, munca umană devine invizibilă, iar angajații se văd nevoiți să demonstreze că nu sunt, de fapt, roboți.

Studiile arată că interacțiunile de zi cu zi, chiar și cele superficiale, precum vorbitul cu un barista, aduc beneficii semnificative pentru bunăstare.

Citește și