- Fiecare unitate costă 1500$, acoperind doar cheltuielile pentru componentele fizice.
- Restul banilor după producție merg către cercetare, marketing și dezvoltare și profit.
- Utilizatorii Vision Pro întâmpină probleme de confort precum: dureri de cap sau oboseală.
Inovația are un preț ridicat. Apple Vision Pro face valuri pe piața tehnologiei după lansare, cu toate astea prețul de 3499 dolari a ridicat multe semne de întrebare: De ce costă atât de mult? O analiză detaliată a componentelor și a strategiilor Apple dezvăluie un răspuns complex.
De ce costă atât de mult Vision Pro?
În primul rând componentele de vârf justifică costul ridicat al producției Apple Vision Pro. Potrivit unei analize de la CNBC, costul de producție pentru fiecare unitate depășește 1500 de dolari, acoperind doar cheltuielile pentru componentele fizice, fără să mai vorbim de cercetare, dezvoltare, marketingul sau profitul Apple. Ecranele Micro-OLED sunt elementul central al experienței utilizatorului, reprezentând două ecrane micro-OLED 4K de la Sony, cu un cost de 456 de dolari. Aproximativ o treime din costul total de producție. Totuși aceste investiții sunt justificate pentru că Vision Pro oferă o calitate vizuală putenică. Iar calitatea face diferența de preț!
Știm că unii utilizatori au avut unele probleme cu aceste căști. De ce?
Da, sunt niște probeleme de confort, cum ar fi durerile de cap și oboseala oculară. Pentru a îmbunătăți situația, Apple caută să reducă costurile prin extinderea rețelei de furnizori, inclusiv în China, pentru a face dispozitivul mai accesibil și vor să scoată până în 2025 o versiune mai ieftină. Apple vrea să democratizeze tehnologia de realitate augmentată, explorând modalități de reducere a costurilor și pregătind terenul pentru versiuni mai accesibile. Dar chiar și așa cu prețul ridicat, analiza detaliată arată că Apple rămâne dedicată inovației și calității și cererile cresc.
Citește și