• Imaginea unor politicieni, inclusiv Marcel Ciolacu, oameni de afaceri şi jurnalişti este folosită în atacuri de deep fake
  • Specialiştii susţin că falsele oportunităţi de investiţii, propagate de infractori cibernetici pe reţelele sociale, se folosesc inclusiv de noile tehnologii, cum ar fi inteligenţa artificială.

„Atacatorii fac uz de deep fake (tehnologie folosită pentru manipularea înregistrărilor video), pentru a induce în eroare potenţialele victime şi pentru a oferi un grad ridicat de încredere informaţiei prezentate. Clipuri în care anumite persoane cu reputaţie la nivel naţional girează aceste <programe de investiţii> sunt publicate adesea de infractorii din online pe conturi de social media nou create şi folosite exclusiv în acest scop, ori unele compromise, care au aparţinut în trecut altor utilizatori. De obicei, atacatorii se folosesc de imaginea unor oameni politici (cazul de astăzi), oameni de afaceri şi chiar jurnalişti, pentru a prezenta aceaste oferte-capcană publicului”, arată DNSC, care prezintă un astfel de caz, în care apare imaginea premierului Marcel Ciolacu.

Specialiştii arată că atacatorii invită audienţa să îşi manifeste interesul pentru a intra în „program” prin transmiterea unui mesaj privat. Odată contactaţi în acest mod, atacatorii vor folosi tehnici de inginerie socială şi site-uri de phishing pentru a convinge utilizatorii să furnizeze date sensibile.

„Fiţi vigilenţi atunci când navigaţi în mediul online şi gândiţi logic, în special atunci când întâlniţi o ofertă mult prea bună ca să fie reală! Verificaţi informaţii legate de pagina sau contul care face promovarea unor astfel de <oferte>. (…) Analizaţi conţinutul video pentru orice resurse care nu corespund calităţii obişnuite a imaginilor sau videoclipurilor”, sunt câteva dintre sfaturile specialiştilor DNSC.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE