• Google a lansat un model de limbaj complex numit „Goose” care este strict pentru angajați.
  • Noul model îi va ajuta pe programatori să scrie coduri mai rapid.
  • Un document intern notează că „Goose” face parte dintr-un plan de „a aduce inteligența artificială în fiecare etapă a procesului de dezvoltare a produsului.
  • Cel puțin momentan, Google insistă că A.I.-ul nu fură locurile de muncă ale angajaților.

Google „a injectat” inteligență artificială în fiecare produs posibil, pentru a face business-ul mai eficient.

Compania a lansat un model de limbaj complex numit „Goose” care este strict pentru angajați. Noul model este proiectat să asiste la dezvoltarea noilor produse, potrivit unor documente interne văzute de Business Insider.

Documentele descriu „Goose” ca fiind un „descendent al lui Gemini”, cel mai mare model de la Google. „Goose” este antrenat pe fondul unei expertize de inginerie care însumează 25 de ani de la Google”, scrie într-un document.

Recomandări

SIMȚI MAGIA SĂRBĂTORILOR
MAȘINA CARE TE SPALĂ
AJUTOR PENTRU CLIMĂ
GREVE ÎN ITALIA
EDITORIALUL LUI CRISTOIU

Modelele de A.I. la nivel intern în cadrul Google par să fie un factor cheie în eficientizarea task-urilor, lucru care a rezultat în tăierea a mii de job-uri în ultimele 13 luni și într-o serie de reorganizări ale echipelor.

Șefa Finanțelor de la Google, Ruth Porat, a făcut aluzie la inițiative ca aceasta în timpul unui apel recent în cadrul companiei privind veniturile, spunând analiștilor că Google lucrează la „încetinirea creșterii cheltuielilor” printr-o varietate de tactici, inclusiv „eficientizarea operațiunilor în Alphabet prin utilizarea inteligenței artificiale”.

Un document intern notează că „Goose” face parte dintr-un plan de „a aduce inteligența artificială în fiecare etapă a procesului de dezvoltare a produsului”.

Un purtător de cuvânt al Google nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

„Goose” este disponibil în prezent pentru unii angajați, care-l pot folosi chiar acum. Cu toate acestea, nu este clar dacă este pe deplin funcțional în ceea ce privește abilitățile sale. Un document notează că Goose „este, de asemenea, planificat să fie primul LLM cu scop general aprobat pentru utilizarea codurilor interne la Google”.

„Goose are o fereastră contextuală de 28k de tokeni, ceea ce îl face deosebit de valoros pentru sarcinile de dezvoltare,” scrie în document. Fereastra contextuală a tokenilor se referă la cantitatea de text, numere și alte informații pe care un model de limbaj le poate lua în considerare atunci când procesează o interogare.

Acest lucru este deosebit de important pentru programare, care poate include sute de mii de linii de cod. Documentele notează că dezvoltarea lui „Goose” a fost rezultatul unei colaborări între Google Brain, DeepMind și echipele interne de infrastructură ale Google. Compania a unit Brain și DeepMind anul trecut pentru a construi Gemini, care la rândul său a fost numit după echipele gemene care l-au creat.

Google nu este singura companie de tehnologie care își folosește propriile modele și produse A.I. pentru a-și crește productivitatea. Microsoft a lansat recent instrumentul său Copilot pentru echipele interne, a raportat Business Insider.

Și „Goose” nu este singurul exemplu al folosirii de către Google a A.I.-ului pentru a fi mai eficientă.

Compania folosește A.I. și pentru a încerca să reducă cantitatea de energie necesară pentru a răci centrele de date, de exemplu. De asemenea, îndeamnă tot mai mult advertiserii să folosească produse automate A.I. pentru a decide mai ușor unde ar trebui să-și investeaască banii în produsele Google.

Cel puțin momentan, Google insistă că A.I.-ul nu fură locurile de muncă ale angajaților.

„Nu facem restructurări pentru că A.I. îi poate înlocui”, a declarat directorul executiv al Google, Philipp Schindler, după ce Business Insider a raportat concedieri în echipa de vânzări de publicitate a Google ca parte a unei reorganizări.

„Goose” ar putea deveni din ce în ce mai util pentru angajați. Instrumentul a fost conceput cu un „accent pe noi capabilități legate de inginerie,” se arată în unul dintre documente, sugerând că ar putea merge mult dincolo de instrumentele de dezvoltare existente oferite personalului.

În plus, dacă angajații Google au întrebări specifice de dezvoltare în timp ce folosesc „Goose”, sunt încurajați să se adreseze chatbotului intern al companiei, numit „Duckie”.

Citește și