• Elon Musk discută în Beijing despre activarea modului de conducere autonomă pentru Tesla în China, ignorând preocupările legate de siguranță în SUA.
  • În întâlnirea cu premierul chinez Li Qiang, Musk evidențiază dorința Tesla de a coopera profund pentru activarea Full Self Driving și transferul datelor în străinătate.
  • Tesla a luat măsuri pentru a asigura autoritățile chineze, dar prețurile acțiunilor sale au scăzut cu 32% în 2024, sub presiunea cererii globale scăzute și a competiției crescute de la producătorii chinezi.

Elon Musk vizitează Beijing cu rapoarte din presă care spun că intenționează să discute despre activarea modului de conducere autonomă pentru mașinile Tesla în China, scrie BBC.

Musk vrea să activeze Full Self Driving (FSD) în China și să transfere datele colectate în țară în străinătate pentru a-și antrena algoritmii.

FSD este disponibil în țări, inclusiv SUA, dar nu și în China.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Vestea a venit după ce un raport din SUA a legat modurile de conducere autonomă ale Tesla de cel puțin 13 accidente, implicând un deces.

În timpul unei întâlniri cu premierul chinez Li Qiang, dl Musk a fost citat de presa de stat spunând că Tesla este dispusă să coopereze profund cu China pentru „a obține mai multe rezultate câștig-câștig”.
Ca răspuns, dl Li i-a spus lui Musk că piața chineză va fi „întotdeauna deschisă firmelor finanțate din străinătate”, potrivit rapoartelor.

China este a doua cea mai mare piață a Tesla. Alți producători de automobile, cum ar fi Xpeng – cu sediul în Guangzhou – au încercat să concureze cu Tesla prin lansarea de funcții similare de auto-conducere în mașinile lor.

Duminică, dl Musk a descris producătorii de automobile chinezi drept „cele mai competitive companii de automobile din lume”.

Tesla a luat măsurile luate anterior pentru a asigura autoritățile chineze cu privire la lansarea FSD în țară, inclusiv înființarea unui centru de date în Shanghai pentru a procesa datele despre consumatorii chinezi în conformitate cu legile locale.

Călătoria are loc la câteva zile după ce National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) din SUA a declarat că investighează dacă o rechemare a abordat cu succes problemele de siguranță legate de sistemul de asistență pentru șofer al Tesla.

NHTSA a spus că, în ciuda cerințelor conform cărora șoferii își mențin atenția asupra drumului și să fie pregătiți să preia controlul la un moment dat când conducerea autonomă a fost activată, șoferii implicați în accidente „nu au fost suficient de implicați”. Analiza autorității de reglementare a fost efectuată înainte de o rechemare pe care Tesla a spus că va rezolva problema.

Software-ul Tesla ar trebui să se asigure că șoferii sunt atenți și că funcția este utilizată numai în condiții adecvate, cum ar fi conducerea pe autostrăzi.

Domnul Musk a promis că Teslas va putea acționa ca „robotaxis” autonom timp de ani de zile. În 2015, el a spus că Teslas va atinge „autonomie deplină” până în 2018. Iar în 2019, el a spus că compania va avea robotaxis în funcțiune până în anul următor.

Luna aceasta, directorul executiv al Tesla a spus că va dezvălui robotaxiul companiei în august.

Criticii îl acuză pe domnul Musk că promovează în mod constant perspectivele conducerii autonome complet pentru a susține prețul acțiunilor companiei, care a scăzut pe fondul provocărilor, inclusiv scăderea cererii de vehicule electrice la nivel mondial și concurența producătorilor chinezi mai ieftini. Domnul Musk neagă acuzațiile.
Tesla a redus prețurile mașinilor sale în China și alte piețe pentru a crește cererea.

„Prețurile Tesla trebuie să se schimbe frecvent pentru a potrivi producția cu cererea”, a spus recent Musk pe X, platforma de microblogging cunoscută anterior sub numele de Twitter pe care o deține miliardarul.

Tesla a raportat recent o scădere cu 13% a vânzărilor de automobile la 17,3 miliarde de dolari (13,7 miliarde de lire sterline) în primele trei luni ale acestui an.

Vânzările totale la Tesla au scăzut cu 9%, în timp ce profiturile sale au scăzut brusc la 1,13 miliarde de dolari, comparativ cu 2,51 miliarde de dolari pentru aceeași perioadă a anului trecut.

Până în prezent, în 2024, prețul acțiunilor sale s-a prăbușit cu 32%.

Citește și