• Facebook a decis să blocheze un studiu al Universității New York.
  • Studiul universității era despre reclamele politice și dezinformarea.
  • Decizia Facebook a venit după negocieri eșuate.

Facebook a luat o nouă decizie controversată care a fost întâmpinată de multe critici. Platforma a decis să blocheze un studiu al Universității New York cu privire la reclamele politice și la răspândirea dezinformării. Mai mult, conturile unor membri ai universității au fost suspendate.

Cum a ajuns Facebook să blocheze acest studiu?

Facebook a luat decizia de a blocat studiul făcut de către cercetătorii de la Universitatea New York pe motiv că încalcă termenii și condițiile site-ului. Acel studiu era legat despre felul în care sunt gestionate reclamele politice. Secțiunea numită Ad Observatory din cadrul NYU a recrutat în luna septembrie 6.500 de voluntari care să folosească o extensie specială în browser care să colecteze datele de la reclamele arătate de către Facebook. Doar că Facebook nu aprobase acest proiect și a cerut universității să-l sisteze. Cum nu s-a ajuns la un consens, Facebook a decis să blocheze conturile, aplicațiile, paginile și platformele asociate cu acest studiu.

Care au fost reacțiile la acest scandal?

Cele două părți se arată cu degetul în acest moment. Facebook se ține pe poziții spunând că programul creat de universitate trece peste sistemele create de Facebook și că poate colecta datele personalele ale utilizatorilor, astfel că nu putea fi lăsat să funcționeze. De partea cealaltă, NYU spune că studiul oferă transparență totală și că urma să prezinte o imagine asupra dezinformării. Ceea ce, desigur, ar duce la stoparea ei. Decizia Facebook a fost întâmpinată cu critici din partea unor avocați și profesori conform Wall Street Journal și s-a readus în discuție puterea pe care o au platformele precum Facebook.

Recomandări

NU AJUNG ACASĂ!
TRUMP O ATACĂ PE CHENEY
SARKOZY E CONDAMNAT
USR VREA DEMISIA
IOHANNIS: NU E VINA NIMĂNUI
CUM TE AFECTEAZĂ CLIMA