FOTO. Cum arată taxiul aerian Midnight? Vehiculul are sistem de propulsie silențios, emisii zero și costuri reduse

Era taxiurilor aeriene electrice este aproape, dar o schimbare de reglementare a creat un obstacol pentru producători. Până la începutul anului 2022, vehiculele electrice verticale de decolare și aterizare – cunoscute sub numele de eVTOL – erau pe cale să intre pe piață. Cu emisii zero, sistemul de propulsie silențios și costurile de operare reduse, companiile aeriene văd taxiul aerian de pasageri ca o soluție pentru transportul interurban și plasează deja comenzi, scrie Business Insider.

Cu toate acestea, o schimbare a modului în care aeronava va fi clasificată în ochii Administrației Federale a Aviației a creat incertitudine. În martie 2022, agenția a schimbat categoria de certificare eVTOL în „power-lift”, deoarece zboară ca un avion, dar decolează și aterizează ca un elicopter. Aceasta înseamnă că criteriile de certificare s-au schimbat deoarece nu mai este considerat doar un avion obișnuit.

Există puține legi care reglementează acest tip de zbor, așa că FAA va avea nevoie de timp pentru a crea noi reglementări, în special în ceea ce privește evaluările piloților.

În timp ce FAA a făcut progrese, lipsa de îndrumare a lăsat companiile de taxi aerian într-o pauză deoarece nu știu cum ar putea avea viitoarele legi asupra designului și producției – întârzierea efectivă a lansării unor eVTOL, cum ar fi taxiul aerian al Joby Aviation pe care Delta Air Lines, era comandată în octombrie. Cu toate acestea, unele companii s-au menținut ferm în cronologia lor.

Archer’s Midnight eVTOL este lider pe piața mobilității aeriene urbane, concurând cu companii precum Joby Aviation, Vertical Aerospace din Anglia și Wisk, susținută de Boeing.

Goldstein a declarat pentru Insider că scopul este de a crea un nou eVTOL din componente deja certificate de la companii precum Honeywell și Garmin, astfel încât să fie mai ușor să obțină aprobarea de către autoritățile de reglementare și să fie rapid de construit. O parte pe care Archer nu a putut-o găsi era un sistem de propulsie electrică, dar Goldstein a spus că locația companiei în Silicon Valley a făcut ca acest lucru să nu fie o problemă.

Citește și

Exit mobile version