- Inteligența artificială poate identifica și proiecta singură mașini.
- Producătorii de automobile cheltuiesc zeci de milioane de dolari și mii de ore în fiecare an încercând să găsească următorul design auto popular.
- Programul a prezis că, pe o scară de la unu la cinci, SUV-ul GMC Yukon XL din 2013 va primi un scor de 1,86, iar ratingul real a fost de 1,84.
Inteligența artificială poate identifica și proiecta singură mașini. Producătorii de automobile cheltuiesc zeci de milioane de dolari și mii de ore în fiecare an încercând să găsească următorul design auto popular, dar ce ar fi dacă ar putea face pentru o fracțiune din cost în câteva minute? Este ceea ce General Motors și MIT Sloan School of Management au încercat să afle într-un studiu recent, scrie Fox News.
Profesorul de marketing de la Sloan, John Hauser, a declarat pentru Fox News Digital că o rețea neuronală a fost antrenată cu ajutorul datelor colectate de la clinicile General Motors prin introducerea de imagini și a punctajelor acordate de participanți pentru mașini.
„Acestea au fost de fapt evaluări ale consumatorilor din clinicile tematice cu privire la ceea ce ei considerau a fi o imagine estetică”, a spus Hauser.
Având la dispoziție doar scorul general, software-ul bazat pe inteligență artificială a folosit aceste informații pentru a analiza imaginile și a învăța singur ce este considerat un vehicul atractiv. „Construim un robot care se poate uita la o imagine și poate emite un rating al esteticii”, a spus Hauser.
Când i s-a cerut sistemului să evalueze alte vehicule, rezultatele sale au fost remarcabil de apropiate de răspunsurile umane.
De exemplu, programul a prezis că, pe o scară de la unu la cinci, SUV-ul GMC Yukon XL din 2013 va primi un scor de 1,86, iar ratingul real a fost de 1,84. În mod similar, ratingul prezis pentru Infiniti QX80 2013 a fost de 2,93, iar scorul real a fost de 2,96. În total, predictorul și consumatorii au fost de acord în 74% din cazuri.
Cum a proiectat AI noi vehicule
Un program bazat pe inteligența articială a fost apoi rugat să utilizeze aceste informații pentru a proiecta noi vehicule care să obțină scoruri estetice ridicate, folosind ca punct de referință vehiculele din anii model 2010-2014, iar un lucru amuzant s-a întâmplat.
Programatorii au putut să stabilească anumiți parametri pentru mașini, cum ar fi „să fie asemănător cu Chevy” și clasa vehiculului, dar nu prea multe detalii în afară de acestea.
Cu toate acestea, unele dintre rezultate arătau aproape exact ca ceea ce companiile auto aveau la vânzare în 2020. Raportul evidențiază BMW X4M și Mazda CX-30 printre modelele surprinzător de asemănătoare cu care a venit AI-ul, niciunul dintre acestea nefiind nici măcar în gama constructorilor lor de automobile în 2014.
„Nu vede viitorul. Nimic despre viitor nu este pus în model”, a declarat Hauser.
Profesorul Chris Chapman, de la ArtCenter College of Design, care a fost anterior șeful departamentului de design al Hyundai în SUA, a declarat că o astfel de tehnologie generativă apare rapid în lumea designului și că provocarea constă în utilizarea corectă a acesteia.
Citește și