• Ce-ar fi dacă am folosi Google Ads pentru a prezice o viitoare epidemie de coronavirus?
  • Google ştie o mulţime de lucruri despre tine – date demografice, localizare şi multe altele.
  • Se ştie deja că un simptom al infectării cu coronavirus este pierderea mirosului.

Patrick Berlinquette, partener Google, a avut o idee. Şi ca orice idee bună, nu e foarte complicată.

În loc să încercăm să le vindem oamenior vrute şi nevrute, ce-ar fi dacă am folosi Google Ads pentru a prezice o viitoare epidemie de coronavirus?

Pare complicat, dar nu e.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Dacă te trezeşti într-o dimineaţă şi îţi dai seama că nu ai miros, probabil primul lucru pe care-l faci e să cauţi pe Google, „mi-am pierdut mirosul”. Şi vei da click pe primul link. Doar că, astfel, ai dat click pe o reclamă a lui Patrick iar din acel click, Google ştie o mulţime de lucruri despre tine – date demografice, localizare şi multe altele.

Patrick spune că datele arată cam aşa: “un bărbat cu vârsta între 45 şi 55 de ani, din Chicago, care are doi copii şi conduce o Honda, a spus că şi-a pierdut mirosul”.

Se ştie deja că un simptom principal al infectării cu coronavirus este pierderea mirosului. Iar dacă apar mai multe căutări după această expresie în aceeaşi zonă, atunci e posibil ca acolo să existe un focar.

Proiectul lui Patrick se desfăşoară în 250 de oraşe din Statele Unite, dar, recent a început monitorizarea şi în alte ţări, iar ideea sa are numeroase aplicaţii, de la prevenirea sinuciderilor, până la prevenirea atacurilor armate în şcoli.