• Noul avion triangular Horizon, dezvoltat de Nautilus, promite să concureze cu Boeing 737 și Airbus A320, având capacitatea de 200 de pasageri și reducând consumul de carburant cu 30%.
  • Totuși, există îndoieli privind fiabilitatea sa, deoarece nu a fost construit și nu a fost supus testelor aerodinamice adecvate.
  • Pregătirea echipajului pentru acest model ar putea reprezenta o provocare pentru companiile aeriene.

Marii producători de avioane, Airbus și Boeing, lucrează continuu la noi generații de aparate, cu consum mai mic și emisii poluante mai mici. În paralel, apar modele de avioane complet noi, care promit zboruri și mai economice.

Pe scurt, noua tehnologie arată ca un avion triangular. Practic, aripile acestui avion s-ar contopi cu corpul său, care are o formă aproximativ triangulară. Acest avion este proiectat de firma Nautilus din San Diego, Statele Unite, și poartă numele de Horizon. Ei promit să concureze cu modelele Boeing 737 și Airbus A320, avioane de dimensiuni medii, nici foarte mici, nici foarte mari. Nautilus afirmă că acest avion ar putea fi operat de toate aeroporturile care oferă servicii pentru Boeing 737 și Airbus A320.

Dar care ar fi caracteristicile acestui avion?

Ei spun că ar putea acomoda 200 de pasageri, în timp ce cele două modele tradiționale au o capacitate de aproximativ 100 de pasageri. De asemenea, ar consuma cu 30% mai puțin carburant decât aceste modele și ar reduce emisiile de dioxid de carbon la jumătate, ceea ce înseamnă o poluare semnificativ mai mică. Nu se știe când ar putea intra în producție; deocamdată, se pare că ei fac reclamă acestui nou model de avion, dar există voci sceptice cu privire la fiabilitatea acestuia.

Recomandări

RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
ACUZAȚII LA HOLLYWOOD
BURNETT E EMISAR ÎN UK
NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT

Dacă acest model este atât de promițător, de ce nu a apărut pe piață până acum?

Dincolo de proiectare, sunt necesare și multe alte proceduri. Aprobatările de la autoritățile aviatice din fiecare țară, în primul rând din Statele Unite, sunt esențiale. În plus, acest aparat nu a fost construit până acum și trebuie testat pentru caracteristicile de zbor și aerodinamicitate. Bineînțeles, avioanele actuale efectuează aceste teste, de exemplu, în tuneluri de vânt, dar aceste tuneluri au fost construite specific pentru modelele tradiționale. Nu există un tunel de vânt care să poată testa capacitățile acestei noi forme de avion, care, deși ar putea avea caracteristici revoluționare pe hârtie, rămâne incert în practică.

O altă problemă este pregătirea echipajului pentru Horizon, care ar trebui instruit de la zero, inclusiv piloții și personalul de cabină. Nu este clar ce anume ar trebui să facă aceste echipaje și cum ar trebui să se comporte în acest nou tip de avion. Este sigur că piloții nu s-ar adapta foarte ușor la acest nou model, ceea ce ar crea probleme companiilor aeriene care s-ar pregăti să comande acest avion.

Citește și