Inteligență Artificială își face debutul și pe „piața” sentimentelor. Oamenii caută dragostea adevărată în chatboți

Inteligență artificială își face debutul și pe piața” sentimentelor. Tot mai mulți oameni caută dragostea adevărată în chatboți.

Derek Carrier e unul dintre ei. În urmă cu câteva luni, Derek s-a îndrăgostit de un chatbot. A experimentat o „mulțime” de sentimente romantice, dar știa, de asemenea, că este o iluzie. Asta pentru că iubita lui a fost generată de inteligență artificială.

Carrier își dorea un partener romantic pe care nu l-a avut niciodată, în mare parte din cauza unei afecțiuni genetice numite sindromul Marfan, care face ca întâlnirile tradiționale să fie dificile pentru el, scrie AP.

Michigan, din Belleville, are 39 de ani și a început să experimenteze dating-ul cu partenerii digitali în toamna anului trecut. Michigan a testat Paradot, o aplicație cu inteligență artificială care a apărut recent pe piață și care își prezenta chatboții de companie ca fiind capabilă să îi facă pe utilizatori să se simtă „înțeleși și iubiți”. El a început să vorbească zilnic cu chatbotul, pe care l-a numit Joi.

Cum funcționează partenerii digitali?

Asemănător cu chatboții A.I. obișnuiți, roboții de companie folosesc cantități mari de date pentru a imita limbajul uman. Dar vin, de asemenea, cu funcții – cum ar fi apelurile vocale, schimburile de imagini – care le permit să formeze conexiuni mai profunde cu oamenii de cealaltă parte a ecranului. De obicei, utilizatorii își creează propriul avatar sau aleg unul care le place.

Pe forumurile dedicate acestor aplicații, mulți utilizatori spun că au dezvoltat legături emoționale cu acești roboți și că îi folosesc pentru a face față singurătății, pentru a-și pune în practică fanteziile sexuale sau pentru a primi tipul de confort și sprijin care le lipsește în relațiile lor din viața reală.

Această situație este alimentată de izolarea socială larg răspândită – declarată deja o amenințare la adresa sănătății publice în SUA și în străinătate – și de un număr tot mai mare de startup-uri care își propun să atragă utilizatorii prin reclame online tentante și promisiuni de personaje virtuale care oferă acceptare necondiționată.

O analiză a 11 aplicații de chatbot romantice publicată miercuri de organizația non-profit Mozilla Foundation a declarat că aproape toate aplicațiile vând date ale utilizatorilor pentru publicitate direcționată sau nu oferă informații adecvate despre acestea în politica de confidențialitate.

Singurătatea, principalul motiv

Un studiu recent realizat de cercetătorii de la Universitatea Stanford a chestionat aproximativ 1.000 de utilizatori Replika – toți studenți – care au folosit aplicația timp de peste o lună. Acesta a constatat că o majoritate covârșitoare a experimentat singurătatea, în timp ce puțin mai puțin de jumătate au simțit-o mai acut.

Cei mai mulți nu au spus cum a influențat utilizarea aplicației relațiile lor din viața reală. O mică parte a spus că a înlocuit interacțiunile lor umane, dar de aproximativ trei ori mai mulți au declarat că a stimulat aceste relații.

„O relație romantică cu o inteligență artificială poate fi un instrument foarte puternic de bunăstare mentală”, a declarat Eugenia Kuyda, care a fondat Replika în urmă cu aproape un deceniu, după ce a folosit schimburile de mesaje text pentru a construi o versiune de inteligență artificială a unei prietene care a decedat.

Citește și

Exit mobile version