- Compania Which? a testat 5 chatboți cu A.I. pentru planificarea unei vacanțe.
- Fiecare chatbot a primit câte 10 întrebări, acoperind fiecare aspect al călătoriei.
- Deși există și aspecte pozitive, chatboții au eșuat în a planifica vacanța perfecta.
Firma de cercetare Which Travel a testat 5 chatboți pentru a vedea cum se descurcă în planificarea vacanței perfecte.
Chatbot-ul Bing a ieșit în evidență pentru recomandări, fiind și singurul din cei 5 chatboți testați care a dat sursa informațiilor oferite. Locurile recomandate pentru vacanță au fost, în general, bine alese. Un alt plus pentru A.I. este felul în care a transformat jargonul dificil din polițele de asigurare în explicații ușor de înțeles pentru utilizatori.
Din păcate, minusurile sunt mult mai serioase: când unui chatbot i se cere să recomande o companie aeriană pentru zbor, o firmă de închiriere auto sau hotel, vine cu o prezentare cuvânt cu cuvânt de pe site-ul companiei, iar alegerile făcute nu țin cont de recenzii. Așadar, A.I. a recomandat companii mult mai puțin cunoscute și chiar criticate de un număr mare de utilizatori.
Which Travel a ales atât versiunea free, cât și cea Premium de la ChatGPT, aceasta din urmă având și plugin-ul Kayak creat tocmai pentru travel, Bard de la Google, Bing de la Microsoft și Expedia, care are integrat software-ul ChatGPT.
Fiecare chatbot a primit câte 10 întrebări. În cazul lui ChatGPT, problema principală a fost legată de baza de date care se încheie în septembrie 2021 astfel că atunci când a fost întrebat de un zbor de la Birmingham către Kefalonia a spus că nu există zbor direct, asta pentru că respectivul zbor a fost inaugurat în 2022.
Citește și: