• Județul Brașov va avea propriul teren metropolitan, iar licitația a început deja.
  • Acesta va include o rețea feroviară de aproximativ 22 de km și va lega Magistrala 200 Brașov – Arad.
  • Costurile totale ale proiectului se ridică la 12 milioane de lei, iar finanțările vin din fondurile europene.

Județul Brașov va avea propriul teren metropolitan, iar licitația pentru proiectul ambițios a început. Trenul Metropolitan va include o rețea feroviară de aproximativ 22 de km.

Proiectul se regăsește în Planul Investițional care a fost prezentat de către Ministerul Transporturilor la sfârșitul anului trecut. Durata contractului Studiului de Fezabilitate este de 20 de luni.18 martie este data până la care ofertele pot fi depuse pentru proiect.

Proiectul costă 12 milioane de lei, iar finanțările sunt asigurate din fondurile europene. După finalizarea proiectului, acesta va fi al doilea oraș din România care va avea conectate aeroportul și rețeaua feroviară. În momentul de față, doar aeroportul Otopeni este legat de căile ferate.

Recomandări

ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
TRUMP AMENINȚĂ PANAMA
FRANȚA ȚINE DOLIU

Ce arie de influență are planul trenului metropolitan

Aria de influență a planului are o rețea de 683 de km de linie de tren. Mai mult decât atât, polul de creștere a județului va fi compus din trei municipii: Brașov, Codlea și Săcele, alături de 11 comune și de 4 orașe. De la 472.341 de persoane în 2015, polul a crescut la 495.515 în 2030.

De asemenea, Aeroportul Internațional din Brașov care se construiește în prezent, va beneficia de o linie de tren a cărei lungime va avea 21,5 km. Aceasta va lega Magistrala 200 Braşov – Arad.

Numărul traseelor propuse este de 9: Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal, Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov. Mai mult decât atât, traseul va cuprinde și linia către Castelul Bran, aceasta fiind cea mai vizitată locație din întregul județ.