• Tehnologia cu A.I. a fost criticată pentru greșelile sale, cum ar fi adăugarea de produse incorecte la comenzile clienților McDonald’s.
  • IBM a declarat că va continua să colaboreze cu McDonald’s în viitor.
  • „În timp ce McDonald’s își reevaluează și își rafinează planurile pentru AOT, așteptăm cu nerăbdare să continuăm să lucrăm cu ei la o varietate de alte proiecte.”

McDonald’s retrage tehnologia de comandă bazată pe Inteligență Artificială (A.I.) din restaurantele sale drive-through din SUA, după ce clienții au împărtășit pe internet întâmplările comice ale acesteia, scrie BBC.

Un test al sistemului, care a fost dezvoltat de IBM și care utilizează un software de recunoaștere vocală pentru a procesa comenzile, a fost anunțat în 2019. Cu toate acestea, nu s-a dovedit a fi pe deplin fiabil, ceea ce a dus la videoclipuri virale cu unele comenzi interpretate greșit și bizare, de la înghețată cu bacon până la nuggets de pui în valoare de sute de dolari.

McDonald’s le-a spus francizaților că va elimina tehnologia din cele peste 100 de restaurante în care a testat-o până la sfârșitul lunii iulie, după cum a relatat pentru prima dată publicația de specialitate Restaurant Business.

Recomandări

CE SE ÎNTÂMPLĂ CU MACRON?
CUM VA FI VREMEA ZILELE URMĂTOARE
CE SFAT LE DĂ BEZOS TINERILOR
A MURIT ILEANA STANA IONESCU
49 MIL. FRANCEZI SUNT CHEMAȚI LA URNE
POȚI VIZITA CASTELUL BALMORAL

„După o analiză atentă, McDonald’s a decis să pună capăt actualului nostru parteneriat global cu IBM privind AOT [Automated Order Taking] dincolo de acest an”, a precizat lanțul de restaurante într-o declarație.

Tehnologia a fost controversată încă de la început, deși inițial îngrijorările s-au axat pe potențialul său de a face ca locurile de muncă ale oamenilor să devină învechite. Cu toate acestea, a devenit evident că înlocuirea personalului uman din restaurante nu va fi atât de simplă.

Într-un videoclip, care are 30.000 de vizualizări pe TikTok, o tânără devine din ce în ce mai exasperată în timp ce încearcă să convingă Inteligența Artificială că dorește o înghețată cu caramel, pentru ca aceasta să adauge mai multe grămezi de unt la comanda ei.

Într-o alta, care are 360.000 de vizualizări, o persoană susține că toată comanda ei a fost confundată cu una făcută de altcineva, ceea ce a dus la adăugarea a nouă comenzi de ceai la nota de plată.

Un alt videoclip popular include două persoane care râd în timp ce la comanda lor sunt adăugate nuggets de pui în valoare de sute de dolari, în timp ce New York Post a relatat că unei alte persoane i s-a adăugat din greșeală bacon la înghețată.

Sfârșitul acestui proces nu înseamnă însă un sfârșit al preocupărilor legate de remodelarea A.I. la locul de muncă. IBM a declarat că va continua să colaboreze cu McDonald’s în viitor.

„Această tehnologie s-a dovedit a avea unele dintre cele mai cuprinzătoare capacități din industrie, rapidă și precisă în unele dintre cele mai solicitante condiții”, a spus aceasta într-un comunicat.

„În timp ce McDonald’s își reevaluează și își rafinează planurile pentru AOT, așteptăm cu nerăbdare să continuăm să lucrăm cu ei la o varietate de alte proiecte.”

Citește și