- Una dintre cele mai dificile manevre pe care trebuie să le stăpânești la început de drum este parcarea.
- Intelligent Park Pilot este un sistem care permite vehiculelor autonome să parcheze fără intervenție umană.
- Sistemul conferă vehiculului Mercedes un nivel SAE 4, conform directivei privind conducerea autonomă aprobată de Bundesrat-ul german în 2022.
Una dintre cele mai dificile manevre pe care trebuie să le stăpânești la început de drum este parcarea. Una dintre cele mai dificile manevre pe care trebuie să le stăpânești la început de drum este parcarea. Constructorul auto Mercedes este gata să rezolve această complicație care afectează mulți șoferi cu Intelligent Park Pilot, un sistem care permite vehiculelor autonome să parcheze fără intervenție umană.
Advertisment
În noiembrie, producătorul auto a obținut aprobarea Autorității Federale pentru Transportul Auto (KBA) din Germania pentru a utiliza tehnologia sa inovatoare la etajul șase al unei parcări din Stuttgart. Un videoclip a arătat cum funcționează și demonstrează că poate fi controlată dintr-o aplicație în timp ce utilizatorul părăsește parcarea, fără a fi nevoie ca acesta să fie înăuntru.
Sistemul conferă vehiculului Mercedes un nivel SAE 4, conform directivei privind conducerea autonomă aprobată de Bundesrat-ul german în 2022. Acest tip de clasificare are șase niveluri: de la 0, pentru mașinile fără autonomie, până la 5, care sunt cele mai avansate. Majoritatea vehiculelor cu conducere autonomă ajung la nivelul 2 și puține îl depășesc.
Recomandări
Nivelul 2 permite mașinii să accelereze, să frâneze și să vireze singură, dar șoferul trebuie să fie în continuare atent la drum și rămâne responsabil în cazul unui accident. Cu Intelligent Park Pilot, Mercedes vizează o mașină care își controlează toate mișcările și nu necesită intervenția unui om în cazul unor evenimente neprevăzute, chiar și în situații riscante.
Pe lângă Intelligent Park Pilot, marca lucrează de ceva timp la Drive Pilot, sistemul său de conducere autonomă. În prezent, această tehnologie poate fi testată doar pe câteva porțiuni de drumuri germane și la o viteză maximă de 60 km/h.
Cu Drive Pilot, însă, Mercedes nu a mers atât de departe și a atins doar al treilea nivel. Această categorie înseamnă că vehiculele autonome ar putea conduce singure, fără ca șoferul să fie atent la drum, cu excepția câtorva evenimente neprevăzute care necesită preluarea controlului de către acesta.
Partenerii noștri