- Facebook a aprobat reclame care conțineau insulte cunoscute la adresa musulmanilor din India.
- O altă reclamă aprobată cerea execuția unui lider al opoziției despre care se afirma în mod fals că ar fi vrut „să îi șteargă pe hinduși din India”.
- Potrivit raportului, toate reclamele „au fost create pe baza unor discursuri reale de ură și dezinformare predominante în India, subliniind capacitatea platformelor de socializare de a amplifica narațiunile dăunătoare existente”.
Proprietarul Facebook și Instagram, Meta a aprobat o serie de reclame politice manipulate de Inteligența Artificială în timpul alegerilor din India, care au răspândit dezinformări și au incitat la violență religioasă, potrivit unui raport transmis în exclusivitate publicației The Guardian.
Facebook a aprobat reclame care conțineau insulte cunoscute la adresa musulmanilor din India, cum ar fi „hai să ardem acest parazit” și „sângele hindus se varsă, acești invadatori trebuie arși”, precum și un limbaj hindus suprematist și dezinformări despre liderii politici.
O altă reclamă aprobată cerea execuția unui lider al opoziției despre care se afirma în mod fals că ar fi vrut „să îi șteargă pe hinduși din India”, alături de o imagine a unui steag pakistanez.
Anunțurile au fost create și trimise la biblioteca de anunțuri Meta – baza de date cu toate anunțurile de pe Facebook și Instagram – de către India Civil Watch International (ICWI) și Ekō, o organizație de responsabilitate corporativă, pentru a testa mecanismele Meta de detectare și blocare a conținutului politic care s-ar putea dovedi inflamator sau dăunător în timpul celor șase săptămâni de alegeri din India.
Potrivit raportului, toate reclamele „au fost create pe baza unor discursuri reale de ură și dezinformare predominante în India, subliniind capacitatea platformelor de socializare de a amplifica narațiunile dăunătoare existente”.
Meta ar fi profitat de pe urma proliferării discursului instigator la ură
Pe parcursul deceniului în care a fost la putere, guvernul lui Modi a promovat o agendă care acordă prioritate hindușilor, despre care grupurile pentru drepturile omului, activiștii și oponenții spun că a dus la creșterea persecuției și a opresiunii minorității musulmane din India.
Maen Hammad, un militant de la Ekō, a acuzat Meta că profită de pe urma proliferării discursului instigator la ură. „Supremiștii, rasiștii și autocrații știu că pot folosi reclame hiper-țintă pentru a răspândi un discurs de ură josnic, pentru a împărtăși imagini cu moschei care ard și pentru a promova teorii ale conspirației violente – iar Meta le va lua cu plăcere banii, fără a pune întrebări”, a declarat acesta.
De asemenea, Meta nu a reușit să recunoască faptul că cele 14 reclame aprobate erau politice sau legate de alegeri, chiar dacă multe dintre ele vizau partide politice și candidați care se opun BJP. Conform politicilor Meta, reclamele politice trebuie să treacă printr-un proces specific de autorizare înainte de a fi aprobate, însă doar trei dintre reclame au fost respinse din acest motiv.
Acest lucru înseamnă că aceste reclame puteau încălca în mod liber regulile electorale din India, care prevăd că orice publicitate și promovare politică este interzisă în cele 48 de ore înainte de începerea scrutinului și în timpul votării. Toate aceste reclame au fost încărcate pentru a coincide cu cele două faze ale scrutinului electoral.
Citește și