• Bateriile din siliciu litiu și sodiu-ion oferă mașinilor electrice o încărcare mai rapidă și autonomie mai mare.
  • Mercedes se numără printre companiile care vor folosi astfel de baterii din 2025.
  • În același timp, Pacific Northwest National Lab a anunțat progrese în tehnologia bateriilor cu ioni de sodiu care promit să încarce de mai multe ori, fără degradare.

Bateriile din siliciu litiu și sodiu-ion oferă mașinilor electrice o încărcare mai rapidă și autonomie mai mare. Mercedes se numără printre companiile care vor folosi astfel de baterii din 2025.

Compania Sila ia o baterie standard litiu-ion și spune: Bine, grafitul care se află în ea reprezintă o mare parte din volumul ei, aproximativ 15% din greutatea ei și cauzează unele probleme în ceea ce privește chimia. Dacă am elimina acest element și l-am înlocui cu un anod din siliciu, ar fi tot o baterie litiu-ion, dar Sila susține că această schimbare de componentă poate duce la o densitate de energie cu până la 20 sau chiar 40% mai mare. Mai multă încărcătură, la un volum de baterie. Este o afacere uriașă. Este ca și cum ai spune că Ford150 de astăzi are 25 km/oră, iar anul viitor va avea 35 km/oră.

În același timp, Pacific Northwest National Lab a anunțat progrese în tehnologia bateriilor cu ioni de sodiu care promit să încarce de mai multe ori, fără degradare.

Recomandări

ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
TRUMP AMENINȚĂ PANAMA
FRANȚA ȚINE DOLIU

O baterie cu ioni de sodiu va înlocui litiul-ion și va lăsa în urmă multe din durerile de cap în urmă. Va avea o mare flexibilitate în ceea ce privește temperatura, în timp ce bateriile cu ioni de litiu trebuie să fie gestionate cu mare atenție. Se spune că o baterie cu ioni de sodiu nu este foarte toxică pentru a fi produsă sau eliminată și are, de asemenea, capacitatea de a prelua o mulțime de sarcini.