• Se așteaptă ultimele autorizații din partea Agenției Europene.
  • Parisul lucrează deja la trasee și la vertiporturi.
  • Principala dificultate este prețul și greutatea bateriilor.

Volocopter, un start up din domeniul aviației, va pune la dispoziția publicului avionul său electric cu două locuri, în timpul Jocurilor Olimpice 2024 de la Paris. Acesta va fi primul serviciu din Europa care va utiliza o aeronavă electrică cu decolare și aterizare verticală (EVTOL).

Volocopter se așteaptă ca în următoarele câteva luni să obțină de la autoritatea europeană de reglementare în domeniul aerospațial autorizația ca aparatul său, VoloCity, să transporte pasageri, astfel încât să fie pregătit pentru Jocurile Olimpice. Trei rute vor conecta centrul Parisului cu aeroporturile și heliportul orașului. Volocopterul va oferi, de asemenea, curse dus-întors pentru vizitarea obiectivelor turistice. S-a muncit mult la organizarea traiectoriilor de zbor și a punctelor de aterizare (numite vertiporturi), ceea ce nu este ușor într-un oraș aglomerat că Parisul. Volocopter va trebui să facă față concurenței pentru că nu este singurul care s-a lansat cu un astfel de proiect.

Bateriile rămân cea mai mare problemă. Acestea rămân grele și scumpe, ceea ce reduce autonomia și limitează avantajele de cost ale aeronavelor EVTOL față de elicoptere, trenuri și mașini. VoloCity are o rază de acțiune de 22 de mile, ceea ce este suficient pentru scurte salturi în oraș, dar nu este foarte departe în comparație cu raza de acțiune a unui elicopter.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Lilium, cu sediul tot în Germania, a dezvoltat deja un aparat mai mare. Proiectat pentru a transporta până la șase pasageri, el așteaptă să obțină certificarea din partea Agenției Europene în 2025. Lilium spune că există o piață potențială uriașă pentru o astfel de aeronavă care poate oferi conexiuni în jurul orașelor aglomerate sau servicii acolo unde legăturile feroviare sunt slabe. În ciuda acestui optimism, unii experți sunt sceptici în ceea ce privește așteptările industriei EVTOL în ceea ce privește rezolvarea problemei pe care o ridica bateriile.

Citește și: