• WhatsApp pierde milioane de utilizatori. Noile politici de confidențialitate sunt de vină
  • Numărul de Whatsapp al Poliției Locale din Constanța nu mai este valabil începând din 1 februarie.
  • Aplicația folosită în preluarea solicitărilor primite de la cetățeni nu respectă prevederile legale în vigoare.

„În urma verificărilor efectuate cu privire la respectarea cerințelor Regulamentului general privind protecția datelor, prevăzut de Legea nr. 190/2018, s-a constatat faptul că aplicația WhatsApp folosită de către Direcția Generală Poliția Locală în preluarea solicitărilor primite de la cetățeni nu respectă prevederile legale în vigoare. Din acest motiv, începând cu data de 01.02.2021 suntem nevoiți să renunțăm la utilizarea acesteia”, anunță pe Facebook Primăria Constanța.

Potrivit sursei citate, în momentul de față, Primăria Constanța lucrează la o alternativă de implementare a unui echipament cu două linii telefonice.

„Până la implementarea celor de mai sus, dispeceratul Poliției Locale preia permanent solicitările constănțenilor la numărul de telefon 0241/484205. Totodată sesizările pot fi transmise în scris sau prin intermediul poștei electronice la adresa de email poliția.locală@primăria-constanta.ro sau primarie@primaria-constanta.ro”, se menționează în finalul postării.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

WhatsApp a pierdut milioane de utilizatori

WhatsApp a pierdut milioane de utilizatori după ce a anunțat noile politici de confidențialitate, notează The Guardian. Câștigă, însă, teren platformele Signal și Telegram, rivalele WhatsApp. În Marea Britanie, spre exemplu, WhatsApp a suferit pierderi drastice în ianuarie.

WhatsApp a amânat o actualizare a politicii de confidențialitate care a cauzat confuzie și reacții ale utilizatorilor, din cauza temerilor că Facebook, proprietarul aplicației de mesagerie, va primi mai multe date personale, potrivit CNBC.

Actualizările se referă la funcțiile care permit utilizatorilor să trimită mesaje și să interacționeze cu companiile pe WhatsApp. Anul trecut, Facebook a anunțat că firmele care folosesc WhatsApp ar putea stoca și gestiona convorbilirile cu clienții folosind infrastructura Facebook. Astfel, o companie poate vedea conținutul mesajelor și poate utiliza aceste informații în scopuri de marketing, care ar putea include publicitate pe Facebook.

WhatsApp trebuia să înceapă să solicitate utilizatorilor pe 8 februarie să accepte termenii actualizați pentru a continua să utilizeze aplicația. Dar Facebook a spus că acum amînă data. Nimeni nu va avea contul suspendat sau șters pe 8 februarie, a adăugat Facebook. Oamenii vor avea „treptat” șansa de a-și revizui politica de confidențialitate „în ritmul lor” înainte ca noile opțiuni să fie disponibile, pe 15 mai.

Din 2016, WhatsApp a împărtășit anumite date cu Facebook, cum ar fi numărul de telefon. Dar conținutul mesajelor nu poate fi vizualizat de WhatsApp sau Facebook, pentru că sunt criptate, fapt care nu se schimbă.

Cu toate acestea, utilizatorii preocupați de confidențialitatea lor s-au îndreptat spre aplicațiile de mesagerie rivale Signal și Telegram. Aceste două aplicații se definesc drept fiind axate pe confidențialitate și ambele au raportat creșterea numărului de utilizatori.