- Un start-up american vrea să trimită oameni în spațiu la un cost mai redus
- NASA cheltuiește 150 de milioane de dolari pentru o lansare
- Soluția start-up-ului este o praștie spațială
Cine vede titlul se poate te gândi la o parodie gen “Space Balls”, dar nu e vorba de așa ceva. Unul dintre obstacolele în calea explorării spațiale este costul lansării.
NASA cheltuie, în medie, 150 de milioane de dolari cu o lansare. Elon Musk a venit cu soluția recuperării rachetelor, ceea ce scade costurile la 50 de milioane.
Advertisment
Dar startup-ul californian SpinLaunch își propune să reducă costurile lansării la numai 500.000 de dolari.
„Dezvoltăm primul sistem de lansare în spațiu integral electric, care folosește energia cinetică de rotație ca să accelereze vehiculul de lansare la viteze foarte mari, poate lansa sateliți în spațiu”, a spus Jonathan Yaney, CEO Spin Launch.
Recomandări
Soluția lor e o praștie spațială. Pentru asta construiesc o centrifugă vidată de mărimea unui stadion de fotbal. Centrifuga va accelera racheta până la o viteză de 8.000 de kilometri pe oră și o va lansa către spațiu.
Sunt multe de rezolvat, dar pe viitor, lansările spre spațiu se vor face… cu praștia.