- Ministrul Educației s-a răzgândit și susține că predarea online nu este benefică pentru copii.
- În cadrul unei videoconferințe cu cei de la Salvați Copiii, Sorin Cîmpeanu a mărturisit că un număr de patru ore petrecute în online este extrem de solicitant.
- Mai mulți profesori susțin că orele pedate fizic sunt cele mai eficiente.
Până de curând, Ministrul Educației declara că școala online este o metodă eficientă. Acum, după mai multe luni petrecute de elevi în sfera digitală, acesta și-a schimbat părerea. Sorin Cîmpeanu a declarat că doar patru ore petrecute de către elevi în mediul online sunt mult prea solicitante pentru ei.
În cadrul unei videoconferințe cu cei de la Salvați Copiii România, acesta a vorbit despre efectele negative pe care școala online le are.
„Pentru copiii mici, să știți că a fost un dezastru online-ul. Faptul că s-a făcut online și că au fost anumite decizii politice care au făcut să se intre în online a fost, după părerea mea, pentru acești copii, un mare dezastru.
În cazul matematicii, dacă faci geometrie în spațiu, începi să faci figuri, improvizezi. Iei niște bețe, iei catalogul, îi arăți planuri drepte. Pe acestea nu le poți faci online deloc.”, a spus Cătălin, un profesor de matematică la o școală de stat.
Care sunt avantajele pe care le aduce școala online
Diana Certan, președintele Coaliției pentru Educație, a declarat că școala online reprezintă pierderi pentru elevi. „Niciodată, empatia, spre exemplu, sau emoția nu o poți simți la fel într-o predare online. Ce ne facem cu acei copii care, spre exemplu, fie au dificultăți de învățare și chiar pierderi școlare, doar pentru că nu pot fi fizic la școală?”, a spus Diana Certan.
„Nu trebuie să neglijăm și beneficiile tehnicii. Este foarte adevărat că, în timpul unei ore online, este mult mai ușor să prezentăm un film, să lansăm o aplicație, o tablă interactivă. La clasă, bineînțeles că acest lucru îl putem face, dar limitat.”, a explicat Magda Ciohodar, profesor la o școală privată.