SONDAJ. TikTok devine Google-ul generației Z. Cifrele o dovedesc

Olivia Empson, a reporter for The News Movement (TNM), a social media news operation re-imagined for Gen-Z consumers, works on her laptop at TNM office on Wednesday, March 1, 2023, in New York. TNM uses a staff of reporters with an average age of 25 to make tailored news content for sites like TikTok, Instagram, YouTube and Twitter. (AP Photo/Bebeto Matthews)

Tinerii de 20 de ani caută ştiri pe reţelele sociale mult mai mult decât orice altă grupă de vârstă.

Un sondaj realizat de Morning Consult, o companie populară de consultanţă, pe un eşantion de 2.200 de adulţi americani, împărţiţi pe grupe de vârstă: Generaţia Z (sub 20 de ani), Millennials (30-40 de ani), Gen X (peste 50 de ani) şi Boomers (peste 60 de ani).

În februarie anul trecut, respondenţii au fost întrebaţi unde caută ştiri online, cum obţin informaţii, dacă folosesc mai multe surse şi dacă ar plăti (şi cât anume) pentru informaţie. Accentul noilor generaţii se mută de la site-urile tradiţionale, cărora li se cere, dacă vor să supravieţuiască, ca „editorii să distribuie conţinut şi în afara site-urilor lor”.

Aproximativ 14% dintre membrii Generaţiei Z, dacă doresc să afle despre o ştire, încep să caute pe TikTok, iar aşa procedează doar 1% dintre aşa-numiţii Boomers şi, în general, 2% din toţi ceilalţi oameni.

Asta nu înseamnă că Google nu mai este folosit, ci doar că este folosit într-un mod diferit. Rămâne locul în care majoritatea oamenilor încep să caute ştiri, dar cu importanţă diferită, în funcţie de diferitele grupe de vârstă.

În plus, există şi abordări diferite ale platformelor sociale: Generaţia Z preferă TikTok şi YouTube, în timp ce Millennials este mai probabil să înceapă de la Facebook, iar Bboomerii merg direct la un site de informaţii în care au încredere (cel al unui ziar, de exemplu) şi îşi încep căutarea de acolo.

Exit mobile version