• Mai multe televiziuni din lume testează deja ideea.
  • Încrederea în prezentatorii umani a scăzut cu 16% în UK.
  • Doar 7% dintre americani au încredere totală în media.

Inteligența Artificială debutează și în televiziune. Un startup american a creat prezentatori de știri TV, cu ajutorul Inteligenței Artificiale. Ideea este testată deja în mai multe țări, în timp ce încrederea publicului în media scade fără oprire.

Cum sunt acești prezentatori TV creați de A.I.?

Deocamdată este vorba de teste care se fac in mai multe țări. Channel 1 – un startup din Los Angeles a creat un jurnal știri tv de 22 de minute, cu mai multe prezentatoare de știri care nu sunt reale, ci au fost generate de inteligența artificială (AI). Tehnologia A.I. poate ajuta, de asemenea, la traducerea textelor și a interviurilor dintr-o limbă în alta. În Kuweit, o persoană cu inteligență artificială pe nume Fedha citeste titlurile pentru Kuweit News. Hermes a prezentat știri în mai 2023 pentru postul de stat grec ERT.

Radiodifuzorul sud-coreean SBS a predat sarcinile de prezentare a știrilor lui Zae-In, un deepfake generat de A.I., timp de cinci luni în acest an. Și mai există și alti prezentatori A.I. în India și Taiwan.

Recomandări

MANDAT DE ARESTARE
PUTIN RIPOSTEAZĂ
CLIMA PROVOACĂ DISCUȚII
JAMIE E ELIBERAT
VREI SĂ FII ANTREPRENOR
ATENȚIE LA VISCOL

Câtă încredere putem să avem în acest jurnalism A.I.?

Depinde cine controlează sistemul. Pentru că dacă jurnalismul ar fi guvernat de principii aplicate fără niciun compromis ar putea fi calificat drept independent. A.I.-ul poate să facă asta, dar nu știm dacă va fi lăsat să pună întrebări neașteptate invitaților, dacă nu fac parte din programarea lor.

Pe lângă asta, însă, prezentarea știrilor cu sisteme A.I. vine deja pe fondul unei neincrederi globale în mass media. Doar 7% dintre americani au „o mare” încredere și încredere în mass-media, iar 27% au „o cantitate echitabilă”.

Publicul va decide probabil daca un prezentator A.I. poate insipra mai multă încredere decât unul uman. Să sperăm că telespectatorii noștri vor continua să ne prefere pe noi pe micul ecran.

Citește și