• Un studiu a constatat că 77% dintre maşinile diesel Euro 6 şi 85% dintre vehiculele mai vechi Euro 5 au rezultate suspecte” la teste, care indică emisii excesive.
  • Raportul estimează că 19 milioane de vehicule cu niveluri de emisii suspecte” – şi 13 milioane cu niveluri extreme” – sunt în prezent în circulaţie în UE şi în Regatul Unit.
  • Existenţa aşa-numitelor dispozitive de manipulare a fost descoperită în scandalul Dieselgate din 2015.

Utilizând date de la 1.400 de teste oficiale guvernamentale efectuate în condiţii optime, un amplu studiu a constatat că 77% dintre maşinile diesel Euro 6 şi 85% dintre vehiculele mai vechi Euro 5 au rezultate suspecte” la teste, care indică emisii excesive.

Cantităţile de oxid de azot emise de aceste maşini în timpul testelor indică, potrivit raportului, utilizarea probabilă a unui dispozitiv de manipulare interzis” – adică un software care permite maşinilor să activeze un sistem de control al poluării în timpul testelor, relatează Politico.

Niveluri extreme” de emisii au fost constatate în cel puţin 40% dintre teste, ceea ce arată că prezenţa unui dispozitiv de manipulare a fost aproape sigură” în aceste cazuri, potrivit ONG-ului.

Recomandări

DE LA TABU, LA TABLĂ
ICON OF THE YEAR
HARRIS VS. TRUMP
CÂȚI INFLUENCERI AVEM?
MUSK DONEAZĂ PT TRUMP
CLONAREA ANIMALELOR

Raportul estimează că 19 milioane de vehicule cu niveluri de emisii suspecte” – şi 13 milioane cu niveluri extreme” – sunt în prezent în circulaţie în Uniunea Europeană şi în Regatul Unit.

Aceste rezultate prezintă un set solid de dovezi pentru ca autorităţile să investigheze şi, eventual, să ia măsuri corective pentru a aborda riscurile pentru sănătate reprezentate de maşinile diesel europene care circulă pe drumurile noastre”, a declarat Peter Mock, directorul general al ICCT pentru Europa.

Existenţa aşa-numitelor dispozitive de manipulare a fost descoperită în scandalul Dieselgate din 2015, când producătorul auto german Volkswagen a recunoscut că a trişat la testele de emisii pentru sute de mii de maşini în SUA.

De atunci, alţi producători auto, printre care Daimler, Renault şi Fiat, s-au confruntat cu acuzaţii similare.

Ca reacţie la studiul ICCT, trei ONG-uri de mediu au declarat că vor acţiona în instanţă guvernele francez, britanic şi german pentru incapacitatea lor de a aborda flagelul dispozitivelor de defectare ilegale” şi vor obliga constructorii auto să plătească costurile de rechemare în service a maşinilor diesel defecte.

Citește și