- UK: Tinder e acuzată că îi taxează mai mult pe gay decât pe hetero.
- Aplicația are trei tipuri de abonamente: Plus, Gold și Platinum.
- Tinder are 66 de milioane de utilizatori, la nivel global.
Tinder taxează diferit persoanele înscrise, în funcție de orientarea sexuală. Aplicația de întâlniri Tinder taxează persoanele gay sau lesbiene cu 37% mai mult decât pe heterosexuali și cu 30% mai mult decât pe bisexuali. Iar taxa pentru abonamente e influențată de vârstă, orientare sexuală și locație.
Advertisment
Un ONG din Marea Britanie a descoperit că Tinder, la categoria de vârsta 18-29 de ani, taxează persoanele gay și lesbiene cu 37% mai mult decât pe heterosexuali și cu 30% mai mult decât pe bisexuali. Abonamentul Tinder Plus crește odată cu vârsta – cei între 30 și 49 de ani plătesc cu 48% mai mult, iar cei de peste 50 de ani cu 46%.
Nu e prima dată când aplicația Tinder e acuzată de discriminare. În ianuarie 2019, reprezentanții acesteia au plătit 23 de milioane de dolari după ce au pierdut un proces în California. Atunci, aceștia au fost acuzați că aplicația folosește opțiuni discriminatorii, în funcție de vârstă – taxa utilizatorii de 30 de ori mai mult pentru abonamente.
„E prima dată când au asta, așa că mi se pare și mie un lucru discriminatoriu să taxezi mai mult pentru o categorie de oameni față de majoritatea care utilizează Tinderul. Nu am o explicație aici foarte concretă – de ce fac asta, dar tot ce e posibil să fie un lucru discriminatoriu. Sau poate să fie, dar tot legat de discriminare, și o chestiune de business, fiind un grup mai mic decât heterosexualii.”, a explicat co-fondatorul Tokhit, Andrei Ureche, în cadrul emisiunii ȘTIU.
Recomandări
Persoanele gay și lesbiene au aplicația lor – Grindr – care a aparut înaintea Tinder, în 2009 – Tinder a apărut în 2012.
Grindr avea in 2020 – 13 milioane de utilizatori, Tinder are 66 de milioane de utilizatori – 78% bărbați, 22% femei, 30% sunt căsătoriți.
Tinder avea in 2021 – 9.6 milioane de abonati, la nivel global – a câștigat în 2020 venituri de 1,4 miliarde de dolari. Aplicația de întâlniri a fost descărcată la nivel mondial de 400 de milioane de ori și este disponibilă în 190 de țări în peste 40 de limbi.
Potrivit Tinder – 1,5 milioane de utilizatori merg pe săptămână la un o întâlnire datorită aplicației.
Un utilizator foloseste aplicația, în medie, de patru ori pe zi.
Tinder are 37 de opțiuni de gen și nouă opțiuni pentru orientarea sexuală.
Aplicația a fost fondată în 2012 în Hatch Labs, un incubator de startup-uri condus de InterActiveCorp (fosta companie-mamă a Match Group). Sean Rad (fost director executiv și președinte) și Justin Mateen (fost CMO), care s-au cunoscut la University of Southern California, au conceput algoritmul de căutare a perechilor, potrivit Business of Apps.
Partenerii noștri