- Companiile nu vor avea voie să își favorizeze propriile servicii în detrimentul celor ale rivalilor.
- Se interzice și publicitatea direcționată către copii sau bazată pe date sensibile, cum ar fi religia, sexul, rasa și opiniile politice.
- Companiile riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri anuală globală pentru încălcări ale acestor norme.
Deputații UE au aprobat marți norme istorice pentru a ține în frâu giganții din domeniul tehnologiei, cum ar fi Google, unitatea Alphabet, Amazon, Apple, Facebook și Microsoft, însă aplicarea acestora ar putea fi îngreunată de resursele limitate ale autorităților de reglementare.
Advertisment
Pe lângă normele cunoscute sub numele de Digital Markets Act (DMA), legiuitorii au aprobat și Digital Services Act (DSA), care impune platformelor online să facă mai mult pentru a supraveghea internetul în vederea depistării conținutului ilegal.
Companiile riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri anuală globală pentru încălcări ale DMA și de 6% pentru încălcări ale DSA. Legiuitorii și statele UE ajunseseră la un acord politic cu privire la ambele norme la începutul acestui an, rămânând de pus la punct unele detalii.
Recomandări
De asemenea, autoritățile de reglementare vor înființa un Centru european pentru transparență algoritmică pentru a atrage oameni de știință în domeniul datelor și al algoritmilor care să ajute la aplicarea legii. Deputatul Andreas Schwab, care a condus chestiunea în Parlamentul European, a solicitat un grup operativ mai mare pentru a contracara buzunarele adânci și gama de avocați ai Big Tech.
Organizațiile UE au nevoie de mai mulți experți pentru a face față
„Am tras un semnal de alarmă săptămâna trecută, împreună cu alte grupuri ale societății civile, cu privire la faptul că, dacă Comisia nu angajează experții de care are nevoie pentru a monitoriza practicile Big Tech pe piață, legislația ar putea fi împiedicată de o aplicare ineficientă”, a declarat Ursula Pachl, director general adjunct al BEUC, într-o declarație.
DMA urmează să impună schimbări în activitățile companiilor, cerându-le să își facă serviciile de mesagerie interoperabile și să ofere utilizatorilor de afaceri acces la datele lor.
Utilizatorii de afaceri ar putea să promoveze produse și servicii concurente pe o platformă și să încheie contracte cu clienții în afara platformelor.
Companiile nu vor avea voie să își favorizeze propriile servicii în detrimentul celor ale rivalilor sau să împiedice utilizatorii să elimine software-ul sau aplicațiile preinstalate, două reguli care vor afecta puternic Google și Apple.
DSA interzice publicitatea direcționată către copii sau bazată pe date sensibile, cum ar fi religia, sexul, rasa și opiniile politice. Tactici care induc oamenii în eroare și îi determină să ofere date personale companiilor online, vor fi, de asemenea, interzise.
Partenerii noștri