• Asociația Națională a Tulburărilor de Alimentație și-a dezactivat chatbotul după ce a oferit informații „dăunătoare”.
  • Tessa gestionează programul Body Positivity și a fost folosit alături de lucrătorii de la linia de asistență telefonică din 2022.
  • Se pare că NEDA intenționează să concedieze personalul uman de la linia de asistență telefonică la 1 iunie și o folosește pe Tessa pentru un program interactiv.

National Eating Disorders Association și-a dezactivat chatbot-ul după ce asociația a declarat că „este posibil să fi oferit informații dăunătoare și fără legătură cu programul”.

Săptămâna trecută, s-a raportat că asociația, cunoscută și sub numele de NEDA, plănuia să își concedieze cei șase angajați joi, 1 iunie, continuând să folosească chatbotul, numit Tessa, după ce linia de asistență umană va fi închisă, scrie Business Insider.

Acum, NEDA a scos-o pe Tessa din funcțiune în timp ce desfășoară o anchetă, potrivit unei postări distribuite pe Instagram.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Ce a sfătuit-o chatbot-ul

Vestea a venit după ce Sharon Maxwell, o „consultantă inclusiv în materie de greutate” și „activistă în domeniul greutății”, conform biografiei sale de pe Instagram, a împărtășit luni un slideshow pe Instagram despre experiența sa cu Tessa, spunând: „Tot ce a sugerat e Tessa au fost lucruri care au dus la dezvoltarea tulburării mele alimentare”.

Potrivit lui Maxwell, Tessa a sfătuit-o să-și numere caloriile, să se cântărească și să se măsoare săptămânal.

Între februarie 2022 și mai 2023, Thompson a declarat că 5.289 de persoane au folosit Tessa. Asociația a declarat anterior pentru Insider că chatbotul nu este menit să înlocuiască personalul uman de la linia de asistență.

Abbie Harper, o angajată a liniei de ajutor, a scris într-o postare pe blog despre planul declarat al NEDA de a concedia personalul uman: „Unii dintre noi s-au recuperat personal din tulburări de alimentație și aduc această experiență neprețuită în munca noastră. Cu toții am venit la acest loc de muncă datorită pasiunii noastre pentru tulburările de alimentație și pentru apărarea sănătății mintale și dorinței noastre de a face o diferență”.

Într-o declarație împărtășită anterior cu Insider, NEDA Helpline Associates Union a declarat: „Un robot de chat nu este un substitut pentru empatia umană și credem că această decizie va provoca daune ireparabile comunității tulburărilor de alimentație.” 

Citește și: