- Este un dispozitiv roz și simplu, fără cameră frontală, cu un singur joc și acces foarte limitat la internet.
- HMD încearcă să profite de ceea ce numește „valul” de oameni care doresc un „impact digital” mai mic asupra vieții lor.
- Din ce în ce mai mulți părinți și militanți solicită limitarea timpului petrecut de copii pe smartphone-uri sau chiar interzicerea completă a dispozitivelor.
Un telefon marca Barbie a fost lansat în Regatul Unit și în Europa cu scopul – spun creatorii săi – de a-i ajuta pe tineri să ia o pauză de la smartphone-urile lor. Este un dispozitiv roz și simplu, fără cameră frontală, cu un singur joc și acces foarte limitat la internet, scrie BBC.
Producătorul HMD, care produce și telefoane pentru Nokia, spune că încearcă să profite de ceea ce numește „valul” de oameni care doresc un „impact digital” mai mic asupra vieții lor. Însă alții spun că acest lucru ar putea fi realizat mai bine învățându-i pe oameni cum să își folosească dispozitivele într-un mod mai sănătos și mai controlat.
Din ce în ce mai mulți părinți și militanți solicită limitarea timpului petrecut de copii pe smartphone-uri sau chiar interzicerea completă a dispozitivelor. Preocupările lor variază de la suspiciunea că copiii vor ajunge să aibă o durată de atenție mai scurtă, până la teama că ar putea fi expuși la conținut dăunător sau ilegal.
Este un telefon cu clapetă în oglindă și nu are magazin de aplicații sau ecran tactil. Nu am avut deloc social media, iar telefonul nu poate primi nimic mai avansat decât mesaje SMS. Asta înseamnă că nu există mesaje text cu „read receipts” sau funcția de a vedea când cineva tastează. Aceasta este setarea implicită pe multe smartphone-uri – așa că nici eu nu am primit multe mesaje text.
Chiar și cu textul predictiv activat, tastatura cu numere și litere mi s-a părut mult mai lentă decât o tastatură cu ecran tactil și, ca urmare, am ajuns să sun mai multe persoane decât de obicei, ceea ce poate că nu a fost un lucru rău.