• The Russell Group a prezentat o serie de metode prin care universitățile pot să profite de inteligența artificială.
  • Universitățile de top își vor adapta modul de predare și evaluare astfel încât utilizarea inteligenței artificiale să fie etică.
  • The Russell Group include 24 universități de top din UK, cum ar fi Oxford, Cambridge, Bristol și Durham.

Susținută de vicecancelarii celor 24 de universități din cadrul The Russell Group, metodele prezentate speră să sprijine utilizarea etică și responsabilă a unor instrumente de inteligență artificială precum ChatGPT, făcând în același timp un efort pentru a susține integritatea academică, scrie Sky News.

ChatGPT este o aplicație generativă bazată pe text, care poate răspunde la întrebări, răspunde la scenarii și compune eseuri. Există însă temeri că unii studenți ar putea să o folosească pentru a finaliza temele.

The Russell Group acționează prin intermediul cercetării și educației de clasă mondială, contribuie la crearea unei economii dinamice, a unor comunități mai puternice și a unui viitor mai bun pentru Marea Britanie.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

În declarația universităților se afirmă că utilizarea inteligenței artificiale generative în predare și evaluări ar avea efecte pozitive: „există potențialul de a îmbunătăți experiența de învățare a studenților, de a îmbunătăți abilitățile de raționament critic și de a pregăti studenții pentru joburile din lumea reală”.

Ce universități vor utiliza inteligența artificială

Este vorba despre universități de top precum: Oxford, Cambridge, Bristol și Durham. Secretarul Gillian Keegan a solicitat luna trecută dovezi privind modul în care inteligența artificială generativă ar putea fi utilizată în mediul educațional.

The Russell Group a declarat: „Asigurarea integrității academice și a utilizării etice a A.I. poate fi realizată și prin formarea unui mediu în care studenții pot pune întrebări despre cazuri specifice și pot discuta despre provocările asociate utilizării în mod deschis și fără teama de a fi penalizați.”

Profesorul Andrew Brass de la Universitatea din Manchester, a declarat: „Știm că studenții utilizează deja această tehnologie, așa că întrebarea pentru noi, ca profesori, este cum îi pregătim cel mai bine pentru acest lucru și care sunt competențele pe care trebuie să le aibă pentru a ști cum să se angajeze în utilizarea inteligenței artificiale generative?”

Dr. Tim Bradshaw, director executiv la Russell Group, a declarat: „Descoperirile în domeniul inteligenței artificiale schimbă deja modul în care lucrăm și este esențial ca studenții să obțină noile competențe de care au nevoie pentru a-și construi o carieră satisfăcătoare”.

Citește și: