• Volumul vânzărilor de token-uri nefungibile (NFT) a urcat la 10,7 miliarde de dolari în al treilea trimestru al anului
  • Vânzările, de peste opt ori mai mari decât în trimestrul II, potrivit datelor DappRadar
  • Frenezia pentru activele cripto atinge noi maxime, relatează Reuters.

NFT-urile folosesc tehnologia blockchain pentru a înregistra proprietatea asupra obiectelor digitale, cum ar fi imagini, videoclipuri, obiecte de colecţie şi chiar terenuri în lumi virtuale.

Valoarea din al treilea trimestru a crescut de la 1,3 miliarde de dolari în al doilea trimestru şi de la 1,2 miliarde de dolari în primul trimestru, potrivit DappRadar.

Pe cea mai mare piaţă NFT, OpenSea, volumul vânzărilor a atins 3,4 miliarde de dolari în august. Activitatea a rămas puternică chiar şi în septembrie, când pieţele bursiere globale s-au clătinat.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS

Creşterile de preţ ale criptomonedelor în timpul pandemiei COVID-19 sunt deseori invocate drept un motor de creştere a pieţei NFT – deoarece oamenii folosesc criptomonedele pentru a cumpăra NFT – dar entuziaştii spun că activele cripto au valoare independent de condiţiile de piaţă.

Cifrele DappRadar, care includ mai multe lanţuri de blocuri şi tranzacţii „off-chain”, plasează volumul total al vânzărilor din 2021 la 13,2 miliarde de dolari. O altă companie de studii de piaţă, CryptoSlam, care exclude vânzările „off-chain”, spune că cifra este de 9,6 miliarde de dolari.

Între timp, NonFungible.com, care urmăreşte NFT-urile doar pe blockchain-ul ethereum, plasează volumul total din 2021 la 7 miliarde de dolari.

Cea mai scumpă vânzare cunoscută de NFT a fost un colaj digital vândut la Christie’s pentru 69,3 milioane de dolari în luna martie. De atunci, niciun NFT cunoscut nu s-a mai apropiat de acest preţ, dar casele de licitaţii încă mai organizează vânzări de NFT, care ajung adesea la milioane de euro.

În ciuda vânzărilor în creştere şi a faptului că celebrităţile şi alţi investitori au adoptat această tendinţă, numărul de cumpărători de NFT rămâne relativ mic: în trimestrul al treilea au existat doar 265.927 de portofele active care tranzacţionau NFT pe blockchain-ul ethereum, potrivit NonFungible.com.

Mai mult de jumătate din NFT-urile vândute în T3 au fost de 101-1.000 de dolari, în timp ce cele din intervalul 1.001-10.000 de dolari au reprezentat 20% din vânzări, iar 17% au ajuns la mai puţin de 100 de dolari, a precizat NonFungible.com.

O marcă NFT care a înregistrat o creştere deosebit de mare în trimestrul al treilea a fost Art Blocks, un proiect cu sediul în SUA care vinde NFT-uri de opere de artă digitală generate algoritmic.

Sâmbătă, un NFT Art Blocks s-a vândut cu 2.100 de ether (aproximativ 6,9 milioane de dolari la momentul respectiv). Preţurile medii ale Art Blocks au crescut la aproximativ 15.100 de dolari pe NFT în septembrie, faţă de 3.300 de dolari în iulie, potrivit CryptoSlam.

NFT-urile legate de jocuri de noroc au crescut şi ele, jocul bazat pe blockchain Axie Infinity fiind lider în sectorul „play-to-earn”, cu venituri de 776 de milioane de dolari în al treilea trimestru, potrivit DappRadar.