• Pe parcursul anului 2020, EssilorLuxottica și Meta Platforms au anunțat o colaborare multianuală pentru dezvoltarea ochelarilor inteligenți.
  • Miercuri, Mark Zuckerberg a prezentat un nou proiect de ochelari inteligenți în colaborare cu EssilorLuxottica.
  • Meta a anunțat anul trecut într-o postare pe blog că intenționează să dezvolte o brățară care să controleze ochelarii de realitate augmentată.

Directorul executiv al Meta Platforms, Mark Zuckerberg, a prezentat miercuri un nou proiect de ochelari inteligenți cu EssilorLuxottica, postând o fotografie a președintelui companiei de ochelari care poartă un prototip de brățară cu interfață neuronală – proiectată pentru a dirija alte dispozitive.

„Aici, Leonardo folosește un prototip al brățară EMG [electromiografie] cu interfață neuronală care, în cele din urmă, vă va permite să vă controlați ochelarii și alte dispozitive”, a declarat Zuckerberg într-o postare pe Facebook, referindu-se la președintele EssilorLuxottica, Leonardo Del Vecchio. El și-a încheiat mesajul cu un emoji cu o față zâmbitoare purtând ochelari de soare.

Facebook – care și-a schimbat numele în Meta Platforms în octombrie – a declarat anul trecut într-o postare pe blog că intenționează să dezvolte o brățară care să controleze ochelarii de realitate augmentată, permițând utilizatorilor să interacționeze cu o lume virtuală prin mișcările degetelor.

Recomandări

CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ
CÂT COSTĂ DISTRACȚIA?
CCR SUB LUPA SUA
RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII

Zuckerberg s-a aflat la Milano pentru a discuta planurile pentru noii ochelari inteligenți cu compania de ochelari, a precizat acesta.

Companiile de tehnologie Amazon, Apple și Alphabet Google au intrat în afacerea tehnologiei portabile, dezvoltând ochelari de realitate augmentată, mizând că aceștia ar putea înlocui într-o zi telefoanele mobile. De asemenea, Google a îmbrățișat tehnologia de urmărire a fitness-ului prin achiziționarea Fitbit pentru 2,1 miliarde de dolari.

În 2020, EssilorLuxottica și Meta Platforms au anunțat o colaborare multianuală pentru dezvoltarea ochelarilor inteligenți. În prezent, aceștia vând rame precum modelul clasic Ray-Ban Wayfarer care sunt încorporate cu tehnologie, permițând purtătorului să facă fotografii și să asculte muzică și apeluri, începând de la 299 de dolari.