Cum poți vedea Colosseumul de acum 2.000 de ani și cât costă o astfel de experiență la Roma

  • Un ghid turistic român te aşteaptă la Roma cu o aplicaţie de realitate virtuală care te plimbă prin Imperiul Roman.
  • Inovaţia a fost probată şi apreciată de ministrul Culturii din Peninsulă.
  • După succesul de la Colosseum, urmează simularea unei întreceri de care romane pe stadionul Circus Maximus.

Cristina Antal este co-fondatoarea singurei firme de la Roma care te duce printre gladiatori şi lei, cu ajutorul ochelarilor 3D. Cu ajutorul realităţii virtuale, ea îţi arată Colosseumul de acum 2000 de ani.

Tot ce trebuie să faci este să rezervi turul imaginar pe site-ul femeii de afaceri. Ea te aşteaptă în faţa vechii arene cu ochelarii tridimensionali şi aparatura necesară. Apoi, 45 de minute te plimbi printre soldaţi romani şi iei loc în loje, de unde poţi să cruţi sau că curmi viaţa unui gladiator.

În tot acest timp asculţi explicaţii despre luptele sângeroase şi vezi cum arăta Colosseumul pe timpuri şi înăuntru şi afară.

Călătoria în timp costă 57 de euro.

Cristina şi asociatul ei italian, Guido Gerace, au câştigat, în 2017, un concurs de finanţări din partea Regiunii Lazio pentru start-up-uri inovatoare. În acelaşi an, la un târg de turism, ministrul Culturii, Dario Franceschini, a probat ochelarii şi i-a felicitat.

În timpul pandemiei, Cristina şi Guido au profitat de absenţa turiştilor şi au lucrat la alt proiect de realitate virtuală care te transformă în turist. De data aceasta pe stadionul Circus Maximus, din care au rămas doar ruinele. Pe vremuri, romanii făceau acolo concursuri de viteză… cu carele.

„Intenţia noastră este aceea de a transporta observatorul, turistul în trecut şi, partea cea mai interesantă este gaming-ul. Îţi dăm posibilitatea de a conduce carul, cu accidente, de a câştiga sau de a pierde”, afirmă Cristina Antal, ghid turistic și manager.

„A învăţa istoria înainte de vizita efectivă nu are termen de comparaţie. Cu o astfel de experienţă îţi imaginezi că eşti în interior”, spune Alisia, turistă.

Autorul articolului: Anca Mihai