• Niște companii se pregătesc să ofere turiștilor experiențe de neuitat în stratosferă, la bordul unor baloane de lux.
  • Baloanele cu aer cald sunt conțin băi, baruri și Wi-Fi.
  • Aceste mijloace de transport sunt mai ieftine decât călătoriile cu nava spațială.

În loc de o plimbare de zece minute cu o rachetă supersonică, călătoria cu balonul ar fi o variantă mai bună. Operatorii de turism spun că o astfel de experiență oferă pasagerilor priveliști ale curburii Pământului, ale liniei subțiri albastre din atmosferă, dar și ale negrului imens al cerului, scrie Robb Report. Un drum cu balonul de lux durează șase ore dus-întors.

Zephalto

Compania franceză „Zephalto” urmează să lanseze primul zbor la sfârșitul anului 2024. Cei șase pasageri care se vor urca la bordul Céleste vor avea parte o bucătărie cu stele Michelin și de o listă de vinuri bine gândită. Capsula, proiectată de Joseph Dirand, designerul francez responsabil pentru magazinele Balmain și Givenchy din Paris, va avea doi piloți. Prețul pornește de la 132.000 de dolari de persoană.

Compania a finalizat trei zboruri de testare și intenționează să atingă pragul de 25 de kilometri în cursul acestui an. Balonul „Zephalto” va fi certificat de către Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) ca fiind un avion comercial. „Zephalto” nu este singurul operator care își propune să ofere o experiență de lux în stratosferă.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Space Perspective

Cu sediul la Centrul Spațial Kennedy din Cape Canaveral, Florida, „Space Perspective” plănuiește să ofere călătorii în valoare de 125.000 de dolari la 32 de kilometri deasupra Pământului, la bordul balonului său spațial, Neptune, cu opt pasageri, începând cu sfârșitul anului viitor. Călătoria se lansează de pe o navă numită „MS Voyager” și se scufundă în apropiere înainte de a fi remorcată de două bărci de recuperare.

Aterizarea pe mare permite Space Perspective să își extindă operațiunile în întreaga lume, cu ceea ce compania speră să fie sute de lansări pe an. Aceasta spune că până acum au fost vândute peste 1.200 de bilete și că pasagerii nu vor avea nevoie de pregătire sau de o ținută specială.

World View

World View, cu sediul în Tucson, Arizona, garantează excursii de 50.000 de dolari la bordul balonului său spațial, timp de cinci zile. Plecarea se face de la unul dintre cele șapte locuri „minunate ale lumii”, inclusiv pădurea tropicală amazoniană, piramidele din Giza, Marele Canion, Marea Barieră de Corali și Marele Zid Chinezesc. Balonul umplut cu heliu, de 14 milioane de metri cubi, se ridică la o altitudine de aproximativ 30 de kilometri.

Deși baloanele se vor deplasa de aproximativ trei ori mai sus decât un avion obișnuit, ele vor rămâne mult sub linia Kármán, limita convențională dintre atmosfera Pământului și spațiul cosmic, la 100 de kilometri deasupra nivelului mării. Cu toate acestea, această înălțime este suficientă pentru a produce „efectul de ansamblu”, fenomenul de uimire și copleșire emoțională pe care astronauții îl raportează atunci când văd Pământul din spațiu.

Zephalto va oferi clienților posibilitatea de a vorbi cu un psiholog înainte și după zbor.„Aveți nevoie de pregătire psihologică”, spune Farret d’Astiès. „Să vezi Pământul în întuneric este o experiență care poate fi emoțională”.

Citește și