- „Utilizarea telefoanelor în timpul zborului ar putea fi un alt factor declanșator care să schimbe întreaga experiență de zbor”, spune un însoțitor de zbor.
- Cercetările au arătat că dispozitivele electronice personale pot emite un semnal în aceeași frecvență cu sistemele de comunicații și navigație ale aeronavei.
- În UE, a fost reglementat ca dispozitivele electronice să rămână pornite în timpul zborului din 2014.
Cercetările au arătat că dispozitivele electronice personale pot emite un semnal în aceeași frecvență cu sistemele de comunicații și navigație ale aeronavei, creând ceea ce se numește interferență electromagnetică.
Însă, în 1992, Autoritatea Federală a Aviației din SUA și Boeing, în cadrul unui studiu independent, au investigat utilizarea dispozitivelor electronice asupra interferențelor aeronavelor și nu au constatat nicio problemă cu computerele sau alte dispozitive electronice personale în timpul fazelor necritice ale zborului. (Decolările și aterizările sunt considerate faze critice), scrie CNN.
Rețelele wireless sunt conectate printr-o serie de turnuri; rețelele ar putea fi supraîncărcate dacă pasagerii care zboară deasupra acestor rețele de la sol își folosesc toți telefoanele. Numărul de pasageri care au zburat în 2021 a fost de peste 2,2 miliarde, iar acest număr este la jumătate față de cel din 2019.
Pe scurt, utilizarea telefoanelor în timpul zborului nu afectează în prezent capacitatea de operare a aeronavei. Dar echipajele de cabină ar putea prefera să nu fie întârziate în furnizarea de servicii în timpul zborului pentru toți pasagerii – sunt mulți pasageri de servit.
„Pentru mine, problema legată de utilizarea telefoanelor în timpul zborului este mai mult legată de experiența socială de a avea peste 200 de persoane în avion și de a vorbi cu toții în același timp. Într-o perioadă în care comportamentul perturbator al pasagerilor, inclusiv furia în aer, este din ce în ce mai frecvent, utilizarea telefoanelor în timpul zborului ar putea fi un alt factor declanșator care să schimbe întreaga experiență de zbor”, spune un însoțitor de zbor.
De asemenea, Comisia Federală pentru Comunicații din SUA a început să creeze lățimi de bandă de frecvență rezervate pentru diferite utilizări – cum ar fi telefoanele mobile și navigația și comunicațiile din aeronave – astfel încât acestea să nu interfereze între ele. Guvernele din întreaga lume au dezvoltat aceleași strategii și politici pentru a preveni problemele de interferență cu aviația. În UE, a fost reglementat ca dispozitivele electronice să rămână pornite în timpul zborului din 2014.
Citește și: