- Companiile aeriene trebuie să înceapă să ofere pasagerilor rambursări automate atunci când zborurile sunt întârziate sau anulate.
- Noile reglementări anunțate miercuri înseamnă că pasagerii pot obține, de asemenea, rambursări automate pentru bagajele întârziate.
- Anterior, companiile aeriene își stabileau propriile politici cu privire la situațiile în care pasagerii erau eligibili pentru rambursări.
Companiile aeriene vor fi obligate să ofere pasagerilor rambursări automate atunci când zborurile lor sunt întârziate sau anulate, în conformitate cu o nouă regulă a Departamentului Transporturilor, anunțată miercuri, conform Business Insider.
Reglementările, care vor fi puse în aplicare în următoarele șase până la 12 luni, le dau dreptul pasagerilor la rambursări automate pentru întârzieri la bagajele înregistrate și pentru faptul că liniile aeriene nu au furnizat serviciile suplimentare plătite.
În conformitate cu reglementările Departamentului de Transport, pasagerii pot obține o rambursare dacă zborul lor este anulat sau modificat semnificativ și nu acceptă transportul alternativ sau creditele de călătorie oferite. Aceasta include zborurile interne întârziate cu mai mult de trei ore și zborurile internaționale întârziate cu mai mult de șase ore.
Printre modificările semnificative care îi fac pe pasageri eligibili pentru rambursare se numără schimbarea aeroportului de plecare sau de sosire, creșterea numărului de conexiuni și retrogradarea la o clasă de călătorie inferioară. De asemenea, pasagerii pot obține o rambursare în cazul în care sunt schimbați la conexiuni pe aeroporturi diferite sau la zboruri pe avioane diferite care sunt mai puțin accesibile pentru persoanele cu handicap.
Anterior, companiile aeriene își stabileau propriile standarde privind circumstanțele în care pasagerii puteau obține o rambursare, ceea ce putea crea confuzie pentru pasagerii care încercau să-și dea seama dacă sunt eligibili pentru o rambursare și cum să depună cererea, a precizat Departamentul de Transport într-un comunicat de presă.
Pasagerii au dreptul, de asemenea, la o rambursare a taxei pentru bagajele înregistrate dacă bagajul lor este întârziat și depun un raport de bagaje manipulate greșit. Departamentul de Transport spune că politica acoperă bagajele care nu sunt livrate în termen de 12 ore de la sosirea la poarta de îmbarcare a unui zbor intern sau de 15 până la 30 de ore pentru un zbor internațional, în funcție de lungimea zborului.
Iar dacă pasagerii plătesc în plus pentru un serviciu, cum ar fi WiFi, selectarea locului sau divertismentul la bordul avionului și apoi nu primesc acest lucru, au dreptul la o rambursare a taxei plătite. Pe lângă faptul că sunt automate, rambursările trebuie să fie „prompte”, adică în termen de șapte zile lucrătoare pentru achizițiile efectuate cu cardul de credit și de 20 de zile calendaristice pentru alte metode de plată.
Rambursările trebuie să se facă prin orice metodă de plată folosită inițial de pasager, fie că este vorba de numerar, de card de credit sau de mile aeriene, în loc să se înlocuiască cu vouchere sau credite de călătorie, cu excepția cazului în care pasagerul acceptă o compensație alternativă.
De asemenea, Departamentul de Transport a precizat că liniile aeriene trebuie să ofere o rambursare integrală, inclusiv toate taxele și tarifele impuse de guvern și taxele impuse de compania aeriană.
Haosul în materie de călătorii a atins cote maxime în vara anului 2022, când turiștii s-au întors în ceruri după ce pandemia le-a anulat planurile în cei doi ani anteriori. De asemenea, se așteaptă ca și călătoriile de vară din acest an să fie perturbate în mod semnificativ, Boeing întârziind unele livrări de avioane.
Citește și