• Din totalul celor chestionaţi, doar unul din trei români aleg să-şi petreacă vacanţa în afara României.
  • Când trebuie să aleagă mijlocul de transport pe care îl folosesc când merg în vacanţă, 52,5% dintre respondenţi au menţionat autoturismul personal.
  • Grecia este ţara unde cei mai mulţi români au ales să îşi petreacă concediul în străinătate.

Unul din doi români care îşi vor petrece concediul în străinătate în această vară au ales ca destinaţie ţări precum Grecia, Turcia, Bulgaria şi Italia, iar 52,5% au ales ca mijloc de transport autoturismul personal, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank.

Din totalul celor chestionaţi, doar unul din trei români aleg să-şi petreacă vacanţa în afara României.

Grecia este ţara unde cei mai mulţi români au ales să îşi petreacă concediul în străinătate, respectiv aproape 27% dintre respondenţi, în timp ce peste 13% au ales Turcia iar 11,6% vor merge în Bulgaria şi tot 11,6% în Italia. Totodată, aproape 5% au ales să viziteze Egiptul.  

Recomandări

SECRETUL BANILOR
PARTIDELE VOR PROTESTE
ALERTĂ SANITARĂ ÎN SUA
CE-I PLAC GLUMELE LUI
IRANUL AJUTĂ RUSIA
DIN OSTAȘ, SCRIITORAȘ

Când trebuie să aleagă mijlocul de transport pe care îl folosesc când merg în vacanţă, 52,5% dintre respondenţi au menţionat autoturismul personal, în timp ce avionul este ales de 20%, cam la fel şi trenul – puţin peste 19% iar autocarul de 8,5%.

La întrebarea – De unde faci rost de bani pentru vacanţă – peste 78% dintre respondenţi au răspuns că strâng banii din timp, făcând economii pe parcursul anului, puţin peste 13% spun că folosesc tichetele de vacanţă pentru plata concediului iar aproape 5% apelează la cardul de credit/overdraft. Foarte puţini, adică sub 3% spun că primesc prime de concediu de la angajator iar şi mai puţini  se împrumută la rude sau la prieteni (sub 2%).

În ceea ce priveşte mărimea bugetului de vacanţă, peste 37% spun că acesta este similar cu cel de anul trecut. O scădere a bugetului, cu 10% până la 30%, s-a înregistrat pentru aproape 34% în timp ce pentru peste 21% s-a înregistrat o creştere de 10% – 30%.

Citește și