Revin aeroporturile la normal? Pasagerii au îndurat întârzieri lungi, zboruri anulate și bagaje pierdute

Mulțime de oameni în aeroportul Gatwick din Londra.

Pe măsură ce restricțiile de călătorie impuse de coronavirus au fost ridicate și mulți și-au planificat primele călătorii din ultimii doi ani, cererea a revenit mai repede decât a reușit industria să angajeze personal nou.

Numeroasele acțiuni sindicale au sporit problemele, inclusiv o grevă a piloților la compania aeriană scandinavă SAS, care a contribuit la declararea falimentului acesteia în această lună.

„Există probleme în toate aeroporturile din Europa”, a declarat Akbar Al Baker, directorul executiv al Qatar Airways, pentru Financial Times. „Ne confruntăm cu aceleași probleme în Franța… . Belgia, Olanda, Germania. De fapt, este o epidemie”.

Pasagerii au îndurat, de asemenea, întârzieri necuantificate, cozi și bagaje pierdute, deoarece industria nu a fost capabilă să facă față numărului mare de pasageri.

Nikolas Syrimis a petrecut 12 ore în interiorul aeroportului Schiphol din Amsterdam săptămâna aceasta, inclusiv două ore și jumătate la cozi „nespus de lungi”, după ce zborul său easyJet a fost anulat din cauza deteriorării pistei în condițiile temperaturilor extreme de pe aeroportul Luton din Londra.

„Chiar și cu toate titlurile de pe prima pagină a ziarelor, să vezi cu ochii tăi nu se compară cu nimic din ceea ce am trăit vreodată”, a spus el.

Europa este cea mai afectată

Companiile aeriene și aeroporturile din SUA au suferit, de asemenea, explozii de perturbări pe măsură ce au crescut în ultimul an, dar Europa a apărut ca epicentrul perturbărilor de călătorie în această vară.

Și chiar și atunci când operațiunile nu sunt întrerupte, așteptările de ore întregi pentru a deplasarea prin aeroporturile europene au devenit ceva obișnuit.

Vineri, cozile s-au șerpuit în fața aeroportului din Manchester și au trecut de parcarea de mașini, unde pasagerii care așteptau să plece au descris „haosul organizat”, precum și surpriza de a fi nevoiți să stea afară în ploaie.

Marile aeroporturi centrale, printre care Heathrow din Londra și Frankfurt, au obligat companiile aeriene să își reducă orarele pentru a limita supraaglomerarea, iar joi, transportatorul olandez KLM le-a spus pasagerilor care se transferă prin Schiphol să nu încerce să înregistreze bagajele, după o defecțiune la sistemele de bagaje.

Răbdarea pasagerilor este pe terminate

Marea majoritate a pasagerilor vor ajunge, în cele din urmă, la destinație. Dar aeroporturile aglomerate, cu operațiuni complexe și cu o marjă de manevră redusă pentru reprogramarea zborurilor întârziate, au suferit unele dintre cele mai importante perturbări.

Aeroportul Bruxelles a fost cel mai afectat de întârzieri din Europa, cu 73% din zboruri întârziate în această lună, conform datelor compilate de compania de rezervări online Hopper. Aeroportul Heathrow din Londra, Charles de Gaulle din Paris și Frankfurt au fost în top 10 cele mai grave, cu mai mult de jumătate din zboruri întârziate.

Unul din 50 de zboruri cu plecare din țările europene a fost anulat în ultima săptămână, inclusiv 680 de zboruri cu plecare din Germania, Marea Britanie, Franța, Italia și Spania – de trei ori mai multe decât în aceeași perioadă din 2019, potrivit furnizorului de date Cirium.

Aeroporturile mai mici fac față mai ușor

Aeroporturile europene mai mici au fost mai rezistente, parțial din cauza simplității relative a operațiunilor lor. Gran Canaria, Alicante și Malaga din Spania au fost toate în cele mai bune 10 aeroporturi cu cele mai bune performanțe, cu mai puțin de o cincime din zboruri care au suferit întârzieri.

Pauline Kennedy, care este pensionară, a comparat experiența sa „extraordinară” la sosirea pe aeroportul din Manchester cu plecarea din Amsterdam, unde a spus că au fost cozi pentru orice. „Cred că, în sfârșit, Manchester și-a revenit”, a spus ea.

Aeroporturile din economiile dependente de turism, unde menținerea fluxului de călătorii este o prioritate națională, au avut, de asemenea, performanțe mai bune.

La Aeroportul Internațional din Atena, Elisabet Chousiades a declarat că a trecut ușor prin terminal și și-a luat bagajele fără întârziere după ce a venit cu avionul din SUA.

Turismul este vital pentru economia Greciei, generând un sfert din PIB atunci când sunt incluse contribuțiile indirecte. În mod revelator, conducerea aeroportului din Atena a apelat la un program de sprijin guvernamental pentru a păstra toți cei 800 de angajați în timpul pandemiei, precum și majoritatea celor 8.000 de angajați subcontractați care lucrează în domeniul handlingului la sol și al securității.

„Nu am concediat pe nimeni, am oprit operațiunile și am pus oamenii să lucreze în proporție de 50%”, a declarat Yiannis Paraschis, directorul său executiv.

Industria se redresează încet

Odată cu începutul perioadei de vârf a călătoriilor de vară, când școlile se despart și familiile pleacă în vacanța anuală, industria aviatică se pregătește pentru ca presiunea să crească și mai mult. Cea mai mare companie aeriană din Europa, Ryanair, a declarat că plănuiește să transporte mai mulți pasageri în acest an decât în 2019.

Există, de asemenea, semne că operațiunile se redresează, iar întreruperile s-au atenuat pe măsură ce transportatorii și aeroporturile își sporesc operațiunile și aduc mai mult personal în prima linie.

Ratele de anulare în Marea Britanie au scăzut de la 3% în prima săptămână din iunie la 1,2% în aceeași perioadă a acestei luni, în timp ce în Franța au scăzut de la 2,5% la 1,4%, potrivit companiei de date OAG.

Dar asta nu este o consolare pentru pasagerii care au îndurat întârzieri lungi, anulări frustrante, în timp ce au văzut cum dispar bagaje.

Exit mobile version