- Turiștii de la mare preferă să mânânce pe plajă la food truck.
- Bucătăriile mobile pregătesc inclusiv sushi și inele de calamar.
- O porție de sushi costă 35 de lei, iar un burger chiar și 55 lei.
Bulgaria, pământ românesc, când e vorba de vacanțele la mare. Deși litoralul e plin de turiști, românii se îndepărtează de fapt de România.
Numărul românilor care au mers în Bulgaria a crescut cu 200% față de anul trecut, arată o statistică făcută pentru lunile mai-iulie. La fel și polonezii care s-au cazat în Bulgaria au crescut cu 200%, iar cehii cu 300%.
Litoralul românesc are însă ofertele lui – food-truck-urile au ajuns acum pe plaje.
Oferta e ca la restaurant: sushi, vită, inele de calamari, burgeri și clătite cu ciocolată. Și turiștii din Canada mănâncă la bucătăriile mobile.
Ramona Măniceanu: „Mi se pare foarte fain să ai ocazia să fii aici pe plajă și să mănânci la amiază, să te adăpostești de soarele ăsta puternic și să stai sub un baldachin sau pe un șezlong să mănânci mâncare bună”
Bogdan Cotiugă, bucătar food truck: „Este prima dată când avem sushi pe plajă, sunt foarte încântați de lucrul ăsta, adică vin cu plăcere și cer și rămân încântați când văd că e și bun, gustos”
Mihaela Negrilă, reprezentat food truck: „Oamenii preferă să mănânce cel cu brânză, 4 cheese-ul, cel cu cinci felii de bacon, cel dublu, acum în funcție de gusturile lor”
Pentru perioada mai-iulie, în Bulgaria au fost 2,2 milioane de turiști. Aproape 1,5 milioane dintre aceștia au fost bulgari ce au preferat să-și petreacă vacanța în patrie. Aceasta este un procent cu 100% mai mare comparativ anul trecut, dar creșterea numărului de turiști din străinătate este mult mai mare – Republica Cehă aproximativ 300%, Polonia și România 200% .