- Trenul Connecting Europe Express, viteză medie 100 km/h în țările vestice.
- În România, trenul va circula cu o viteză medie de 40 km/h
- Linia de cale ferată Gara de Nord – Otopeni, în reabilitare
- Linia de cale ferată a fost inaugurată în urmă cu un an
- Drulă: Am ajuns la circa 700 mii pasageri pe an
Bun venit în România, setați-vă ceasurile cu 50 de ani în urmă. Poate fi mesajul de întâmpinare al celor care ajung cu trenul la noi.
Advertisment
Mai ales pentru pasagerii Connecting Europe Express – trenul-eveniment programat să străbată toate țările de pe continent în decurs de o lună. E modul ales de UE pentru a celebra anul căilor ferate. Au uitat oamenii că-n România pe calea ferată se circulă cu frâna trasă.
#ConnectingEurope Express spotted by our team today in Milan. #CrainMobility is striving to a dramatic shift of inter European trips from air and highways to rail in the #EuYearofRail pic.twitter.com/SgEq0BQhME
— Crain Mobility (@CrainMobility) September 7, 2021Recomandări
Trenul prieteniei europenilor a plecat pe 2 septembrie de la Lisabona. Circulă prin Europa cu o viteză medie de peste 100 de kilometri pe oră.
Când va ajunge în România, pe 17 septembrie, va încetini la 40 de kilometri pe oră, arată orarul deja stabilit. Și va parcurge distanța de 850 de kilometri în mai bine de 20 de ore.
Va avea ce feedback să dea – dat fiind că acesta îi este și scopul: de a identifica problemele pe care transportul feroviar le are pe continent.
„Căile ferate au modelat bogata noastră istorie comună, iar transportul pe șine reprezintă și viitorul. Este soluția pentru atenuarea schimbărilor climatice și stimularea redesării economice”, arată descrierea proiectului Connecting Europe Express.
Ce văd însă europenii ca sector strategic e departe de a fi așa la noi – România a modernizat doar 125 de kilometri de cale ferată din circa 10 mii în 14 ani – doar trei în ultimii șapte! Cale lungă până la a face transportul feroviar eficient.
Și mai lungă dacă ne uităm că autoritățile ajung să reabiliteze lucrări abia date în folosință!
Cătălin Drulă, ministrul demisionar de la Transporturi, a anunțat astăzi că linia de cale ferată Gara de Nord – Otopeni, inaugurată acum nici un an, întră în reparații. A costat doar jumătate de miliard de lei.
Partenerii noștri