- Controlorii de trafic aerian de la Eurocontrol vor intra în grevă în timpul următoarei perioade din cauza lipsei de personal și a salariilor mici.
- O sursă de la Eurocontrol a declarat că grevele ar putea genera întârzieri sau anulări de până la 12.600 de zboruri pe zi în fiecare continent.
- Eurocontrol gestionează aproximativ 33.000 de zboruri zilnice în următoarele opt săptămâni, ajungând la peste 34.000 în zilele de vineri.
Controlorii de la Eurocontrol, organismul european de gestionare a traficului aerian, au declarat că vor declanșa acțiuni de protest în timpul perioadelor de vârf din timpul verii, după ce discuțiile cu șefii au eșuat în ceea ce privește salariile și lipsele de personal, scrie Daily Mail.
Familiile care speră să călătorească în străinătate în această vară trebuie să aștepte acum să afle dacă zborurile lor vor fi afectate, datele grevei urmând să fie dezvăluite în câteva zile.
O sursă din industrie a declarat că grevele ar putea duce la întârzieri sau anulări de până la 12.600 de zboruri pe zi în mai multe țări. Aceștia au avertizat: „Într-o grevă de acest nivel, între 20 și 30% din zboruri vor fi întârziate sau anulate. Sunt cifre mari”.
Eurocontrol gestionează 33.000 aproximativ de zboruri zilnice în următoarele opt săptămâni, ajungând la peste 34.000 în zilele de vineri. O sursă de rang înalt din cadrul companiilor aeriene a declarat pentru ziar că impactul grevelor ar putea fi „masiv și extrem de perturbator”, adăugând că nu au existat prea multe planuri de acțiune pentru eventualitatea unei greve totale.
Când ar putea începe greva Eurocontrol
Un prim val de greve ar urma să fie anunțat luni, potrivit surselor din The Times. Oficialii organizației consideră că acțiunea este acum inevitabilă și va viza începutul principalei perioade de vacanțe din Marea Britanie și alte părți ale Europei.
Stuart Wingate, șeful aeroportului Gatwick, a declarat că: „Grevele traficului aerian reprezintă cea mai mare provocare din această vară”. Eurocontrol gestionează peste 96.000 de mesaje pe zi de la piloți și companii aeriene, toate acestea trebuind să fie verificate, iar neconcordanțele trebuie rezolvate manual.
Fiecare pilot care zboară în sau deasupra Europei trebuie să prezinte un plan de zbor la centrul de operațiuni al Eurocontrol, așa cum prevăd normele europene. Centrul validează planul și se asigură că mai multe avioane din regiune nu au același indicativ de apel, este o modalitate de identificare a avioanelor.
Citește și: