- Strategia de digitalizare va fi implementată începând cu finalul anului 2021.
- 400.000 de elevi din totalul de 3 milioane nu au acces la internet.
- Tinerii din România sunt pe ultimul loc în UE la competenţele digitale necesare cursurilor online.
Miniştri se schimbă, dar problemele din educaţie rămân. Acest lucru a devenit deja o obișnuință pentru că numai în ultimii 4 ani am avut 5 miniştri şi doi interimari.
Advertisment
Toţi au vorbit despre digitalizarea educaţiei, însă nu s-a întâmplat nimic concret.
Astăzi, a avut loc o nouă întâlnire cu oficiali din minister unde a fost discutată strategia de digitalizare.
Recomandări
Ministerul Educației propune ca în curicula elevilor din clasele I-IV să fie introduse și competențele digitale. Nu vor să introducă o materie de sine stătăoare, dar au menționat că este nevoie de o abordare transdisciplinară.
Pentru elevii de clasa a VIII-a, care susțin și proba de Evaluare Națională, cei de la Ministerul Educației se gândesc să existe și o probă de abilități digitale.
Planul pentru digitalizarea educației va putea fi implementat abia la finalul anului 2021.
Situația elevilor
Cifrele oferite de Ministerul Educației dezvăluie o realitate tristă, de care suntem cu toții conștienți. Chiar dacă necesitatea implementării unor astfel de cursuri este argumentată bine pe hârtie, în viața reală lucrurile nu sunt roz.
În România, 400.000 de elevi din totalul de 3 milioane nu au acces la internet. Motiv pentru care țara noastră a rămas tot pe ultimul loc în UE, la capitolul dezvoltării capacităților digitale ale elevilor, necesare chiar cursurilor online din această perioadă.
Această problemă nu și-a găsit încă rezolvarea. Tabletele oferite de Guvern sunt insuficiente, în raport cu numărul elevilor care au nevoie de aparatură pentru a putea participa la cursuri.
Până acum au fost livrate aproximativ 190.000 de tablete, din totalul de 250.000 promis de autorități.
Partenerii noștri